Igår hade vi lite meningsskiljaktigheter om prioriteringar. Surgubben, jag vill säga, vill göra klart sida för sida innan vi börjar demontera nästa.
Den andra, inte surgubben, tog skruvdragare, kofot, hammare, utdragare, stegar och lite annat jox, i ren protest ställde hon sig i värsta solgasset, klättrade upp och ner, visade att hon kan själv.
Som en trotsig 3,5,7,15.....40++ , - man får bita ihop ibland, fick jag höra.
Hur som helst, hon somnade ovaggad.
Så, varför skriver jag detta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, köp egna verktyg till era respektive, låt de köra på ett tag så att de får se hur lång tid det tar, samt hur olidligt det är under vissa tider på dygnet.
Det viktigaste är att göra saker ihop, även tråkiga och arbetsamma, även barnen bör vara med.
Nu har jag en "tant" som är riktigt händig, jag behöver inte oroa mig för att göra om en massa felmoment, hon är riktigt duktig.
Nu, idag, är hon lite sliten, åkte till Västerås, surgubben (jag) och de två minsta har en lugn dag framför oss i ensamhetens lugna mak.
Agendan idag:
- byta lite plåtdetaljer.
- montera häng/stuprör.
- montera tillbaka foder, knutar, delningar.
- montera en till ställning på gaveln.
- snickra efter ork i värmen.
- byta ut spruckna tegelpannor.
- bada.....
Mvh P-A
Ps
Glöm inte bort varandra, att bli lite osams är inte hela världen, huset står där det står, lägg tid på barnen också, även om ni kommer efter i planeringen så finns det viktigare saker.
Igår hade vi lite meningsskiljaktigheter om prioriteringar. Surgubben, jag vill säga, vill göra klart sida för sida innan vi börjar demontera nästa.
Den andra, inte surgubben, tog skruvdragare, kofot, hammare, utdragare, stegar och lite annat jox, i ren protest ställde hon sig i värsta solgasset, klättrade upp och ner, visade att hon kan själv.
Som en trotsig 3,5,7,15.....40++ , - man får bita ihop ibland, fick jag höra.
Hur som helst, hon somnade ovaggad.
Så, varför skriver jag detta?
[bild]
Jo, köp egna verktyg till era respektive, låt de köra på ett tag så att de får se hur lång tid det tar, samt hur olidligt det är under vissa tider på dygnet.
Det viktigaste är att göra saker ihop, även tråkiga och arbetsamma, även barnen bör vara med.
Nu har jag en "tant" som är riktigt händig, jag behöver inte oroa mig för att göra om en massa felmoment, hon är riktigt duktig.
Nu, idag, är hon lite sliten, åkte till Västerås, surgubben (jag) och de två minsta har en lugn dag framför oss i ensamhetens lugna mak.
Agendan idag:
- byta lite plåtdetaljer.
- montera häng/stuprör.
- montera tillbaka foder, knutar, delningar.
- montera en till ställning på gaveln.
- snickra efter ork i värmen.
- byta ut spruckna tegelpannor.
- bada.....
Mvh P-A
Ps
Glöm inte bort varandra, att bli lite osams är inte hela världen, huset står där det står, lägg tid på barnen också, även om ni kommer efter i planeringen så finns det viktigare saker.
Kloka ord!
Både gällande tidsåtgång och barn och att huset står kvar!
För att vara allvarlig så har jag inte varit med om så bra material för att ta bort värmen, mycket svalare inne, men, tror inte att älsklingen blir imponerad om jag gör sådana som solskydd till alla fönster.
Eller så gör man varsin sak på varsitt ställe så att man slipper irritera varandra, så går det dubbelt så fort
Här jobbar vi gärna en i taget, till stor del eftersom vi är bra på olika saker, och den andra servar med fika, tar det lugnt och hämtar grejer man glömt.
Jag får alltid fråga min fru var alla saker är. Som tur är hon inte grinig och svarar - ”Där du la dem sist” utan vet alltid var allt är. Jag kan leta 1 timme efter något som ligger rakt framför mig...