868 läst · 4 svar
868 läst
4 svar
Behöver råd/bilder
Dags för takbyte och behöver smakråd när det gäller färg på plåt.
Förutsättningar: Falurött m vita knutar, 30-talshus m brutet tak, 2 våningar. Ska läggas 2 kupigt Vittinge (tegel), vita hängrännor/stuprör, röd plåt vindskivor etc.
Har en utbyggnad (enplans) där entreedörr är, där ska läggas Plannjas plåt (Trend eller Modern).
Frågan är vilken färg? Jag var inriktad på röd men takläggaren säger/tycker svart.. för att bryta av helt och att det blir så olika röd färg på tegel vs plåt ändå, snyggare att bryta av helt säger han. Blir villrådig, vad säger ni? Bildbomba mig gärna om ni har ngt exempel!!
Mvh
Förutsättningar: Falurött m vita knutar, 30-talshus m brutet tak, 2 våningar. Ska läggas 2 kupigt Vittinge (tegel), vita hängrännor/stuprör, röd plåt vindskivor etc.
Har en utbyggnad (enplans) där entreedörr är, där ska läggas Plannjas plåt (Trend eller Modern).
Frågan är vilken färg? Jag var inriktad på röd men takläggaren säger/tycker svart.. för att bryta av helt och att det blir så olika röd färg på tegel vs plåt ändå, snyggare att bryta av helt säger han. Blir villrådig, vad säger ni? Bildbomba mig gärna om ni har ngt exempel!!
Mvh
Medlem
· Blekinge
· 10 117 inlägg
I Stockholm är plåttak svarta! En bra tumregel. Det är alltid bättre med en avvikande färg än en som ligger nära, men inte matchar. Dessutom åldras färg på plåt och lertegel olika. Undermedvetet accepterar man dessutom lättare det som är traditionellt i trakten.
Liknande trådar
-
Bilder på en golvbrunn. Är tätskiktet skadad? Tacksam för råd vad man behöver göra.
Badrum -
Rivit taket i ett förråd, behöver råd *BILDER*
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Altanbygge. Behöver råd! Behövs kortling här? Bilder.
Altan & Uteplats -
Jag behöver råd och tips ang. furugolv (bilder)
Golv -
Behöver råd vid badrumsrenovering (bilder publiceras efterhand som renovering pågår)
Badrum