Hej!
Jag håller på med ett staket på ca 160m.
Plintarna är satta och staketet ska nu börja byggas. Principen av staketet är enligt bifogad bild. Hela sektionen är 3.60.
Jag önskar ha tryckimpregnerat virke. Frågan är då, vilken dimension bör jag ha för att de liggande brädorna ej ska slå sig så mycket? Tryckimpregnerat virke har ju en tendens att gå varvet runt om man inte reglar det ordentligt?
Jag håller på med ett staket på ca 160m.
Plintarna är satta och staketet ska nu börja byggas. Principen av staketet är enligt bifogad bild. Hela sektionen är 3.60.
Jag önskar ha tryckimpregnerat virke. Frågan är då, vilken dimension bör jag ha för att de liggande brädorna ej ska slå sig så mycket? Tryckimpregnerat virke har ju en tendens att gå varvet runt om man inte reglar det ordentligt?
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
personligen skulle jag välja fint vanligt virke istället och måla det med nån färg som inte är tät.
Medlem
· Västernorrland
· 10 173 inlägg
Som jag ser det så har det här med tryckt virke fått oanade proportioner. Det ska användas till allt för då har det evigt liv typ. Man tror det iallafall...........och alla säger att nä köp inte vanligt virke för det ruttnar bort på nåt år. Varför gör det det då? Jo för att de har målat allting i nån billig plastfärg....
Ska du olja staketet så tror jag inte att det kommer se ett dugg konstigt ut med stolpar som är lite mörkare. Det kan ge en oanad effekt och du kan säga att nyanserna är framtagna av en framstående arkitekt.
Ska du olja staketet så tror jag inte att det kommer se ett dugg konstigt ut med stolpar som är lite mörkare. Det kan ge en oanad effekt och du kan säga att nyanserna är framtagna av en framstående arkitekt.
Liknande trådar
-
Staket i tryckimpregnerat virke
Byggmaterial & Byggteknik -
Underhåll tryckimpregnerat staket och altan
Altan & Uteplats -
Staket med trälasyr - tryckimpregnerat eller ej? Grundolja?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla tryckimpregnerat staket
Färg, Måla & Tapetsera -
Bygga träplank / staket med tryckimpregnerat virke
Lösvirke & Timmerhus