3 808 läst · 33 svar
4k läst
33 svar
Bredband och TV, vad ska man välja?
Jag funderar och funderar. Som ensamstående och läsande människa gör jag ju inte av med så mycket. Jag tittar kanske på TV i snitt tre timmar i veckan, sen läser jag en del tidningar och annat på nätet. Jag behöver nog inte fiber. Det finns kanske en mobil tjänst som skulle passa mig bättre? Kan man se på TV via mobilt bredband? Jag uppskattar playtjänster, annars skulle jag använda antenn.

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 100 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 100 inlägg
Ja det går att se tv, och playtjänster via mobilt bredband med det kan ",lagga" om många använder det mobila nätet eftersom alla användare delar på kapaciteten i etern
Jag skulle välja fiber då man får full kapacitet hela vägen och investeringen får man tillbaka när det är dags att sälja boendet
Jag skulle välja fiber då man får full kapacitet hela vägen och investeringen får man tillbaka när det är dags att sälja boendet
Allvetare
· Västra Götaland
· 9 718 inlägg
Streama TV drar en del datamängd men funkar bra via mobilt bredband. Skaffade fiber istället för att det drog för mycket data. Normal HD drar ca 3-7gb surf i timmen.
Linjär tv tycker jag är helt föråldrat och skrämmande dyrt. Efter att man vant sig vid play tjänster så går man aldrig tillbaka.
Så skippa TV kanalerna.
Sen räknar du på hur mycket du kan tänka dig att kolla film, en bra streamingtjänst har tendensen att öka användandet..
60gb surf är 349:-/månaden hos 3. Vad kostar billigaste fiberabonemanget?
Min 200/200 fiber i huset kommer kosta 280:-/månaden och Comhem tar 389 för lägenhetens fiber.
Linjär tv tycker jag är helt föråldrat och skrämmande dyrt. Efter att man vant sig vid play tjänster så går man aldrig tillbaka.
Så skippa TV kanalerna.
Sen räknar du på hur mycket du kan tänka dig att kolla film, en bra streamingtjänst har tendensen att öka användandet..
60gb surf är 349:-/månaden hos 3. Vad kostar billigaste fiberabonemanget?
Min 200/200 fiber i huset kommer kosta 280:-/månaden och Comhem tar 389 för lägenhetens fiber.
Liknande trådar
-
Ny TV 55" vad välja?
Teknik -
Bosch/Siemens Tvättmaskin & Torktumlare - Vilka ska jag välja!?
Vitvaror -
TELE2 fiber/bredband och TV abonnemang vid flytt
Internet - Fiber, Bredband, ADSL, 3G/4G -
Hus med stjärnnät vad välja för tv/bredband?
Teknik -
Telefoni/bredband/tv, vad ska man välja till nybygge?
Teknik