3 647 läst · 23 svar
4k läst
23 svar
Ingång till sovrum via hall med skjutdörr?
Det fungerade som sagt var väldigt bra under de åren vi hade detta. Jag satte också gångjärnen "inåt sovrummet" så när dörren var stängd mot vårt vardagsrum syntes det nästan inte alls att dörren var delad på längden då gångjärnen var försänkta i mitten och alltså "bara var synliga ifrån sovrumshållet
Ja, kanske bygga en sorts spegel som döljer gångjärnen hyffsat bra också.bonor skrev:
Det fungerade som sagt var väldigt bra under de åren vi hade detta. Jag satte också gångjärnen "inåt sovrummet" så när dörren var stängd mot vårt vardagsrum syntes det nästan inte alls att dörren var delad på längden då gångjärnen var försänkta i mitten och alltså "bara var synliga ifrån sovrumshållet
Ja duken får väldigt mycket uppmärksamhet och det viktigaste är att det känns bra och att det ger energi i bostaden även om jag inte använder duken så ofta.BirgitS skrev:
Ska kolla på andra schaktet idag, har jag tur finns det utrymme att skala bort lite där också och det kan förändra situationen
Fast de behövdes inte, det är bara en smal springa när dörren är stängd och som sagt den syntes i stort sett inte.S SilverNisse skrev:
Titta på en vanlig dörr så ser du att gångjärnen "slutar innanför träet" där gångjärnen sitter och gör du på samma sätt i mitten av dörren så blir det "görbra" om du nu inte menade från sovrumshållet.
Precis, om man kan få till det så man inte ser gångjärnen från något hållbonor skrev:
Fast de behövdes inte, det är bara en smal springa när dörren är stängd och som sagt den syntes i stort sett inte.
Titta på en vanlig dörr så ser du att gångjärnen "slutar innanför träet" där gångjärnen sitter och gör du på samma sätt i mitten av dörren så blir det "görbra" om du nu inte menade från sovrumshållet.
Det verkar möjligt att få ut lite mer utrymme ur schaktet och därmed öppnas nya möjligheter upp. Jag får ju mer förvaringsutrymme genom att placera dörren i hallen men fortfarande inte helt säker att det är mysigare (vad som är enklast struntar jag i).
Förvaringen i sovrummet löser sig på något sätt, kanske garderober på var sin sida även om det kanske skymmer fönstret en aning.
Planerna är såklart preliminära beroende på vad bl.a. förening säger men nu har jag något bättre att sikta på.
Förvaringen i sovrummet löser sig på något sätt, kanske garderober på var sin sida även om det kanske skymmer fönstret en aning.
Planerna är såklart preliminära beroende på vad bl.a. förening säger men nu har jag något bättre att sikta på.

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Du skriver att projektorduken är två meter både på höjden och bredden men det är ju i stort sett inga filmer eller andra program som är kvadratiska nu för tiden utan det är ju 16:9-format eller liknande som gäller.
Högt. = högtalare i det här fallet. Duken är 16:9 såklart men skulle det vara en duk som kan hissas ned så behöver den vara ovanför dörrkarmen, som iof är minst 2 meter men duken går inte till golvet då.BirgitS skrev: