Inviger medlemskapet med en fråga om någon testat att beställa snabbchuck från ali express. Har en remdriven noname pelarborr som jag inte tror är värd att spendera flr mycker slantar i delar till. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
Ordern är lagd och betald. Så var inte för negativa
Jag föredrar en vanlig chuck i pelarborren då de snabbchuckar jag använt varit lite halvdana.
Jag har snabbchuck till min pelarborr av kvalitetsmärke men jag använder den klassiska chucken.
Men allt beror på vad man borrar, jag använder en del hålsågar och då brukar snabbchuckar släppa av vibrationerna men jag borrar mest i metall och ofta lite tjockare.
Till trä tror jag en snabbchuck fungerar kanon, den skillnaden som brukar vara mellan dyrare och billigare chuckar brukar vara hur exakt centrerade de är och det spelar inte så stor roll i trä.
Jag har snabbchuck till min pelarborr av kvalitetsmärke men jag använder den klassiska chucken.
Men allt beror på vad man borrar, jag använder en del hålsågar och då brukar snabbchuckar släppa av vibrationerna men jag borrar mest i metall och ofta lite tjockare.
Till trä tror jag en snabbchuck fungerar kanon, den skillnaden som brukar vara mellan dyrare och billigare chuckar brukar vara hur exakt centrerade de är och det spelar inte så stor roll i trä.
Nu är det ingen strands eller arboga som jag har, så det borras rätt sakta ändå. Men jag får tänka på det när jag lägger lite belastning på grejerna.1 123abc skrev:Jag föredrar en vanlig chuck i pelarborren då de snabbchuckar jag använt varit lite halvdana.
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Såg ditt inlägg. Vilken var hemsidan du hittade den på?Rickard.Mårtensson skrev:
Inviger medlemskapet med en fråga om någon testat att beställa snabbchuck från ali express. Har en remdriven noname pelarborr som jag inte tror är värd att spendera flr mycker slantar i delar till. Någon som har några erfarenheter att dela med sig av?
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Det kvittar väl vad du har för maskin, borrchucken tar du med till nästa maskin.Rickard.Mårtensson skrev:
Hur var kvalitén? Centrerar chucken? Spänner den åt så det inte slirar?
Protte
Rekommenderat från shoppen
Varför visas rekommenderat från shoppen?
Rekommenderat från shoppen är en annons från Byggahus egen shop. Produktrekommendationer visas automatiskt baserat på nyckelord som nämns i foruminlägget. Vi matchar innehållet med relaterade produkter som kan hjälpa läsare med sina byggprojekt. Inläggskaparen har inte själv lagt in produkterna i inlägget.