Skovel inne i trumman sprucken. Något spänne eller någon knapp dankade till skoveln, som sprack lite. Nu river den kläderna lite.
Jag tänkte skära ut en bit från likadan skovel, från stans soptipp och KLISTRA DIT DEN.
Går detta, tror ni?
Det är en ganska glansig plast. Vilket klister biter?
Vilket slags klister skall jag ta? Det bör tåla +90°.
För man vill ju undvika att köpa reservdel och riva hela maskinen. Och köpa helt ny tvättmaskin, bara för en såhär lite sak…njä…
Klart tacksam för svar*

Janis@lettiska.se
Jag tänkte skära ut en bit från likadan skovel, från stans soptipp och KLISTRA DIT DEN.
Går detta, tror ni?
Det är en ganska glansig plast. Vilket klister biter?
Vilket slags klister skall jag ta? Det bör tåla +90°.
För man vill ju undvika att köpa reservdel och riva hela maskinen. Och köpa helt ny tvättmaskin, bara för en såhär lite sak…njä…
Klart tacksam för svar*
Janis@lettiska.se
byt hela valken så du är säker på att tvättgodset inte blir skadat
80-200.- beroende på modell
80-200.- beroende på modell
Ha, ha, ha...vilka lustiga ord man hittat på! ”valk”. Jag hade sagt ”skovel”, jag.electroluxaren skrev:
Jo. Man får klippa till en plastbit, fila, borra och dra i några försänkta och rostfria plåtskruvar. Ifall man skall reparera något själv.
Enklare är nog att vara plast-klipps-montör...och skaffa ny valk. Så valken inte ger valkar i händerna!
Kompisen retade lätt på detta YouTube-klipp:
Försänkta skruvar, i så fall. Lite djupare borrat i biten man sätter på. Det skall alltså vara lite mera gods i nya plastbiten. Men enklare är ju, en ny skovel…eller vad den kallar sig. Jag kollar imorgon, vad dylik kostar. Kring 200 gissar jag.G gusvo085 skrev:
Men om det inte är en termoplast då?
I stället för att lägga dit ytterligare fel kan man ju likagärna behålla det ursprungliga felet för tvättgodset k9mmer att skadas hur eller hur.
I stället för att lägga dit ytterligare fel kan man ju likagärna behålla det ursprungliga felet för tvättgodset k9mmer att skadas hur eller hur.
Liknande trådar
-
Hur fixar jag min tvättmaskin Elektro-Helios TF1280E:s felkod E10?
Tvättstuga -
Skjuta in och ut tvättmaskin i tight utrymme - tips tack
Vitvaror -
Bosch/Siemens Tvättmaskin & Torktumlare - Vilka ska jag välja!?
Vitvaror -
Avloppslukt från tvättmaskin - fel på montering av slang?
Badrum -
Lukt ur spillrör till tvättmaskin - går det att stänga?
Vatten & Avlopp