Hej!
Jag har postat detta inlägg på under en annan rubrik men insåg att den nog hamnade fel där. Hittar ingen möjlighet att flytta ett inlägg så jag posta om min fråga här också, ber om ursäkt för dubbelpost.
Fråga: Undrar om någon kan hjälpa mig med vad (om) jag ska måla med.
1. Den 'spont' som sticker ut utanför takfotsskivan. Ska denna målas? bara grundoljas? bara grundmålas? Skulle takpappen varit nedvridenöver kanten egentligen? Röd färgmarkering i bilderna.
2. Takfotsskivan. Bllå färgmarkering i bilderna.
Skickar med lite bilder så att ni kan få en uppfattning.
Tacksam för tips!
Mvh
Clay
Jag har postat detta inlägg på under en annan rubrik men insåg att den nog hamnade fel där. Hittar ingen möjlighet att flytta ett inlägg så jag posta om min fråga här också, ber om ursäkt för dubbelpost.
Fråga: Undrar om någon kan hjälpa mig med vad (om) jag ska måla med.
1. Den 'spont' som sticker ut utanför takfotsskivan. Ska denna målas? bara grundoljas? bara grundmålas? Skulle takpappen varit nedvridenöver kanten egentligen? Röd färgmarkering i bilderna.
2. Takfotsskivan. Bllå färgmarkering i bilderna.
Skickar med lite bilder så att ni kan få en uppfattning.
Tacksam för tips!
Mvh
Clay
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
Tvätta av med lämpligt rengöringsmedel, exempelvis mögeltvätt/algrent. (skydda dig själv och andra samt eventuell omgivning) Skrapa rent ytan från löst sittande färg, eventuellt ner till trärent beroende på vilken ambitionsnivå du har. Får du loss en större färgflaga så kan du ta med den till färghandeln för att få reda på vad det är för färg och där få tips på vad du bör välja för färg som funkar bäst i ditt givna fall.
Grundmåla och sen färdigstrykningar.
ang pappen så är dess primära syfte att skydda råsponten från vatten. Så länge den har ett överskjut så fyller den sitt syfte. Dessutom bra om den sticker ut lite så att eventuellt vatten droppar av en bit utanför istället för att följa med pappen ner och sugas upp av råsponten.
Grundmåla och sen färdigstrykningar.
ang pappen så är dess primära syfte att skydda råsponten från vatten. Så länge den har ett överskjut så fyller den sitt syfte. Dessutom bra om den sticker ut lite så att eventuellt vatten droppar av en bit utanför istället för att följa med pappen ner och sugas upp av råsponten.