Byggahus.se
S
Någon som beställt toalett från England?

Vi sitter och är sugna på en sån här wc: Visa bilaga 87536
Skapliga priser men frågan är hur kvaliteten är? någon som vet...
Visa bilaga 87535

Funderar dock på om man kan få det snyggt med avloppsröret som skall ner i golvet, finns det några "fina" rör som man skulle kunna använda?
Hade ju varit trevligare om avloppsröret varit in gjutet som det brukar vara.

Jag vet ej om dett finns något lämpligt. Annars kan du kakla eller bygga nåt annat snyggt runt. Eller måla avloppsrören vita men skarvmuffar och annat syns ju ändå. Sedan finns det ju sådana där "kolonner" som man sätter framför tvättställsavloppet för att täcka detta . Du kanske kan ta en sådan och snedkapa och skapa en vinkel, fast risken är att det kommer se lite halvdant hemmagjort ut.

DU kan ju låta avloppet gå rakt bakåt in i väggen också, enklare snyggare och mindre "conspicuous" (vad det nu heter på svenska).

S
Tyvärr är avloppet redan draget i golvet, och kakling går bort då vi ska ha matta.
Någon form av låda skulle kanske funka alt enklaste varianten att måla röret, om det inte finns vita rör.

Någon som vet något gällande kvalitet på denna typ av stol?

Vita rör finns som är just till en sådan wc, kolla efter wc-stos från viega

Se där ja, det fanns ju ett rejält utbut av alla möjliga varianter. Det borde ju finnas hos de som säljer toaletten.

Ser ut som den wc vi har i vår nya badrum, det är en Burlington i alla fall. Anslutning till avlopp blev sådär tyvärr, tänkte fel och fick göra en nödlösning. Wc:n i sig verkar ok men har ej hårdtestats ännu :) renovering pågår i andra delar av huset så vi bor i hus nr 2 f.n. och använder dess faciliteter...

Edit:just det, köptes på nacka byggnadsvård. Säkert billigare att köpa direkt från uk.

Redigerat:
S
Toppen, är dock inte helt 100 på den toaletten även om sambon är det.. Men bör väl hålla samma kvalité som andra toaletter.

En bild kanske kan vara bra! (Även om det är en dålig) 1374426258418.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej!
Funderar också på just en sådan här toalett från Burlington. Någon som har haft en ett tag och kan berätta hur den är, kvalitets- och funktionsmässigt?

Vår fungerar fortfarande :) kvaliten är helt okej, möjligtvis att jag tycker att själva "spolspaken" är lite... fladdrig...svårt att beskriva!

Tack för ditt svar! Då är väl kvalitén acceptabel och det får nog bli en sådan, men hoppas att jag får en spak som inte är fladdrig.

Hur gick det för er med beställningen från England? Kvalitetsmässigt, för mycket fixande med vvs? Får man betala tull om man beställer mycket från England? Vi tänkte beställa allt från Victorian Plumbing för två badrum.

Jag beställde vårt porslin från Sverige (Burlington, samma som på bonniers bild). Det blev förstås mycket dyrare, men tryggare tänkte vi om det skulle bli något krångel. Spolknappen är ju just "fladdrig", frågade rörläggaren om det men han tyckte att det var okej. Kopplingen till väggen (P-lås) blev väl inte helt snygg, beroende på olika orsaker, bl.a. att höjden upp från golvet inte stämde riktigt. Med den speciella rördelen av porslin som finns att köpa till hade det kanske blivit snyggare.
Ett krav vi hade var att stolen skulle ha hög sitthöjd. Köper man från Sverige kan jag tipsa om att den höga var rejält mycket billigare att köpa från Byggfabriken än från Gyllenhak som jag tänkte först.
Duschblandare köpte jag från England dock, för en sådan modell i gammal stil finns inte att få tag i i Sverige. Köpte från https://www.ukbathrooms.com/ och det var inga problem att handla från dem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.