Hej, Jag har haft tidigare erfarenhet av riktigt duktig plåtslagare. Nu blev det såhär. Se bilder. Det jag tycker känns fel är.
1. Varför inte använda vattenpass till kronan ?
2. Varför hänger plåten i luften ? Dvs varför inte bocka ner plåten mer samt ta ut för upphöjningarna i pannplåten. Det blir ju bara snö, vatten å löv mm som drar in där, samt det ser inte så bra ut.
3. Varför sätta överplåten snätt?
Jag har aldrig klagat på en hantverkares jobb hittills, främst för att jag haft turen att ha bra folk.
Min nu första fråga i detta fina forum är om jag har fel?
Är jag för petig?
Dvs. Ska jag klaga över detta?
/C
1. Varför inte använda vattenpass till kronan ?
2. Varför hänger plåten i luften ? Dvs varför inte bocka ner plåten mer samt ta ut för upphöjningarna i pannplåten. Det blir ju bara snö, vatten å löv mm som drar in där, samt det ser inte så bra ut.
3. Varför sätta överplåten snätt?
Jag har aldrig klagat på en hantverkares jobb hittills, främst för att jag haft turen att ha bra folk.
Min nu första fråga i detta fina forum är om jag har fel?
Är jag för petig?
Dvs. Ska jag klaga över detta?
/C
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilderLogga inSkapa kontoGratis och tar endast 30 sekunder
-
-
-
-

MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 4 646 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 4 646 inlägg
Varför är det ingen krage/stos (eller vad det heter) för det övre röret? Som det är nu är det ju meningslöst att dra upp plåten till nocken, det kommer ju ändå att rinna vatten genom hålet och in under skorstenen. Det är ju det absolut allvarligaste felet som måste åtgärdas direkt.
Just detta är faktiskt inget fel, utan handlar bara om att plåtslagaren bara han med underbeslagen till Imkanal och luftning , så överbeslag och kinahattar kommer på till veckan.