Byggahus.se
Hej.

Jag har en Kapex 120 som jag skulle vilja väderskydda. Finns det några färdiga övrerdrag till kap- och gersågar?

Idag har jag ett kapell från en gammal grill som passar rätt illa.

S
Du kan låta sy ett hos en segelmakare

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
A
Jag har en rejäl plastback jag sätter uppochner över min såg när jag inte orkar bära in den.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jag med. Murbruksbalja från Byggmax eller Biltema fungerar bra. Jag brukar även ha en att slänga spill i. Ikeapåsar fungerar även hjälpligt.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Exempelvis Biltema har billiga presenningar i olika storlekar. Kanske duger som de är eller som "råmaterial" till ett mer "formsytt" skydd.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Tack för alla tips (y)(y)(y)(y)(y)

A
N nite skrev:
Ett överdrag för klotgrill borde funka. Finns från 60kr på biltema till 6-700 för ett Weberöverdrag.

Exempel från Biltema: [länk]
Den lösningen gillade jag! Ett steg upp från en gammal balja, även om man väljer biltemaskyddet. Det skrivs upp på inköpslistan!

Jag kör med ett sånt här överdrag. Fördelen är att man kan låta det sitta kvar när man sågar. ;)

• DSC_1329-1536x864.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
A
Sånt använder jag bara vid större projekt. När latheten gör att jag inte orkar bära sågen, så har det hittills varit en balja.

Nu blev jag inspirerad. Jag beställde ett skräddarsytt kapell till mitt släp från https://www.anhaengerplanen.de . Kapellet är tillverkat i mycket hög kvalitet, och billigare än originaltillbehöret till mitt Fogelstasläp. Jag testade att "bygga" ett kapell till min bordssåg på deras hemsida, och priset blir ungefär 1000 SEK. Då får man ett kapell som klarar att stå ute i decennier. Inte för att det behövs ett kapell med så hög kvalitet för att täcka en bordssåg några regniga dagar, men jag gillar lösningar som är onödigt bra. Och det till priset av en sågklinga, som jämförelse.

• Gilla
richardtenggren och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Nu blev jag inspirerad. Jag beställde ett skräddarsytt kapell till mitt släp från [länk] . Kapellet är tillverkat i mycket hög kvalitet, och billigare än originaltillbehöret till mitt Fogelstasläp. Jag testade att "bygga" ett kapell till min bordssåg Då får man ett kapell som klarar att stå ute i decennier. Inte för att det behövs ett kapell med så hög kvalitet för att täcka en bordssåg några regniga dagar, men jag gillar lösningar som ....
Gillar det spåret, jag ska läsa på. Tack

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.