Byggahus.se
H hempularen skrev:
Jag fattar inte riktigt finessen med att vinna 100 milj, 5-10 milj. skulle jag gärna vinna. Men vad tusan skall man göra för vettigt med 100 milj?
Jag håller med. Att få så mycket pengar i handen tror jag oftast slutar med katastrof. Det ska vara lite lagom, så man måste fortsätta sysselsätta sig med något vettigt om dagarna.

Tjänar man ihop stora förmögenheter själv får man oftast en personlig utveckling som kommer med. Gäller såklart inte alla som tjänar massor av pengar på diverse skumheter.

Redigerat:
Skulle inte ha några som helst problem med att göra vettiga saker med 100 miljoner. Boende, fordon och sen några investeringar så har dom där 100 blivit väsentligt mycket mindre.

Mikael_L
H hempularen skrev:
Jag fattar inte riktigt finessen med att vinna 100 milj, 5-10 milj. skulle jag gärna vinna. Men vad tusan skall man göra för vettigt med 100 milj?
Vettigt och vettigt.
Allt jag gör i livet är inte vettigt, så blir det nog inte heller med de 100 miljonerna när jag vinner dessa.

Jag skulle nog fortsätta gå till jobbet om veckorna, kanske inte exakt lika ofta och/eller länge. Men vad annars göra, inte vill jag sitta och uggla hemma hela tiden.
Jag skulle nog slå till lite extra när det är semester, välja boende innanför ringmuren i Visby än en bra bit utanför, och sånt. Och äta dyrare på semestern.
Till maten hemma skulle jag nog välja lite dyrare och finare råvaror, ibland i alla fall.

Jag skulle fortsätta panta tomburkarna och byta till vinterhjul på bilen själv.

Möjligen skulle jag nog, (troligen är nog närmare sanningen), investera i något vinterboende på något varmare ställe, Spanien, kanarieholmarna, typ. Tillbringa årets två värsta månader i Sverige där.

Fast
H Holmspel skrev:
Skulle inte ha några som helst problem med att göra vettiga saker med 100 miljoner. Boende, fordon och sen några investeringar så har dom där 100 blivit väsentligt mycket mindre.
Om du investerar för att minska ditt kapital så har jag ett bra bankkonto du kan få investera i ;)

mexitegel mexitegel skrev:
Fast

Om du investerar för att minska ditt kapital så har jag ett bra bankkonto du kan få investera i ;)
Det beror på...får det mina pengar att växa i ett senare skede? ;)

Skulle man kunna få dem cash hade det vart extra kul. Hade köp mig en gammal bank och låst in dem i valvet.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.