3 476 läst · 20 svar
3k läst
20 svar
Hur förvalta jackpott-vinst? Skattesmitare :)
Jag håller med. Att få så mycket pengar i handen tror jag oftast slutar med katastrof. Det ska vara lite lagom, så man måste fortsätta sysselsätta sig med något vettigt om dagarna.H hempularen skrev:
Tjänar man ihop stora förmögenheter själv får man oftast en personlig utveckling som kommer med. Gäller såklart inte alla som tjänar massor av pengar på diverse skumheter.
Redigerat:
Vettigt och vettigt.H hempularen skrev:
Allt jag gör i livet är inte vettigt, så blir det nog inte heller med de 100 miljonerna när jag vinner dessa.
Jag skulle nog fortsätta gå till jobbet om veckorna, kanske inte exakt lika ofta och/eller länge. Men vad annars göra, inte vill jag sitta och uggla hemma hela tiden.
Jag skulle nog slå till lite extra när det är semester, välja boende innanför ringmuren i Visby än en bra bit utanför, och sånt. Och äta dyrare på semestern.
Till maten hemma skulle jag nog välja lite dyrare och finare råvaror, ibland i alla fall.
Jag skulle fortsätta panta tomburkarna och byta till vinterhjul på bilen själv.
Möjligen skulle jag nog, (troligen är nog närmare sanningen), investera i något vinterboende på något varmare ställe, Spanien, kanarieholmarna, typ. Tillbringa årets två värsta månader i Sverige där.
Liknande trådar
-
Hoppfull konkursförvaltare för hustillverkare i konkurs
Artikelkommentarer -
Förvalta gemensamhetsanläggningar
Juridik -
Ekonomisk förvaltare betalar ej räkningar
Juridik -
Försöker förvaltaren köra ett extraknäck?
Juridik -
Tips & råd - Förvalta sidoinkomst - Bäst via AB, enskilt eller använda sig av Frilans Finans?
Övrigt Off Topic