Vad är vitsen med R-i-R på inkommande vatten? Idag har vi en 32mm PEM som ligger ca 10-12 meter i trossbotten (frostskydd). Den kommer upp i köket idag men tänkte dra upp den i nya badrummet. Där kommer jag sätta ett fördelarskåp med fördelarna inbyggt i väggen.
Sannolikt under huset.
Jag blir förvirrad! Antar att du menar PEM men du skriver PEX? PEX är gråvit eller vitt halvgenomskinligt plaströr för tappvatten och värmeledningar inomhus. PEM är tjockare svarta plast rör för förläggning av tappvattenledningar utomhus i mark.
Jag menar PEX då den förläggs i trossbotten och leds upp till ett fördelarskåp i badrummet.
Den gamla ledningen (PEM) låg också i trossbotten men kom upp i köket, med avstängningsventil samt grenrör kopplade i golvet. Något som inte varit speciellt bra.
Den gamla ledningen (PEM) låg också i trossbotten men kom upp i köket, med avstängningsventil samt grenrör kopplade i golvet. Något som inte varit speciellt bra.
Liknande trådar
-
Magnet fastnar, man måste whacka den med en skruvmejsel
Villalarm & Hemautomation -
Måste man ha golvskyddsplåt under ett vedeldat aggregat?
Bastu -
Hej kan ja spackla över detta ? Eller måste ha gipsa om väggarna för det ska se fint ut
Färg, Måla & Tapetsera -
Måste man ha en inspektions lucka i badrum
Badrum -
Måste man ha fördelingsskåp till Rör-i-rör?
Vatten & Avlopp