Byggahus.se
S swedjeep skrev:
Skatteverkat hävtar att även yrkesmässig relation räknas som nära relation... jag drev det så långt jag kunde men tyvärr så funkar inte RSV som en vanlig rättsinstans, dom har rätt att göra bedömningar som inte kan överklagas.
du använde troligtvis fel ord...
relation fel, nära släkting skall det vara

Förtydligande

1. renovering av gammalt hus. ej nybygge
2. Vi snackar INTE rot här då vi redan kommit över summan iom snickarna som jobbat här och bergvärme som ska installeras. Så min pappas tjänster drar vi inte rot på. och som någon nämde så får man inte det.

Vi har alltså ett byggkreditiv där banken betalar fakturorna. fakturor under 20000 sätter de in på kontot.
Ursäkta om frågan ser rörig ut, men läs en gång till så får jag kanske svar på frågorna :)

de va fasligt va du va ödmjuk

Din fru/sambo får dra ROT på jobb som din pappa gör, men inte du. Som @swirve konstaterade finns det ett asymetriskt förhållande så att din svärfar inte kan anlita dig, men du honom.

Nåja, nu var det ju inte aktuellt i år då ROT-kvoten redan är fylld, men kan vara bra att tänka på om det finns arbete kvar att göra nästa år.

S swedjeep skrev:
Skatteverkat hävtar att även yrkesmässig relation räknas som nära relation... jag drev det så långt jag kunde men tyvärr så funkar inte RSV som en vanlig rättsinstans, dom har rätt att göra bedömningar som inte kan överklagas.
Har har du det.

• 55F70E45-DE90-49E3-9879-9EDEBC58F0E1.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har en bekant som gör en stor ombyggnad. Han betalar sin brorsföretag via byggkreditivet. Han tar även ut ”lön” från kreditivet. Det är uppenbarligen inte omöjligt, men det är sannolikt upp till banken.

Men nu är väl ett byggkerditiv nått som inte har med ev ROT/RUT att göra.

Ja, men det var ju det frågan handlade om inte ROT.

OK, jag läste inte "in mig" utan såg bara en massa om ROT/RUT och hade inte koll på vad som skrivits tidigare :oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.