2 966 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
Reservdelar äldre kompressor
Allvetare
· Västra götaland
· 8 381 inlägg
Vart är den trasig? Kan ju gå att löda, om det är en spricka bara ... det kan väl teoretiskt bli lite större motstånd för kompressorn, men jag tror inte det är något större problem ...H Hybenos skrev:
Den är rätt demolerad ("vassa veck") nära anslutningen så jag ser hellre en ny. Ska kolla med både VVS och hydraulfirma idag eller imorgonDan_Johansson skrev:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Är det direkt ut från kompressorblocket så blir det rejält varmt så det är lite tveksamt med slang, om den inte är rejält värmetålig.
Ser ju ut som ett kopparrör och de är väl inget problem att bocka, alternativt löda (med fosforbrons) ihop några vinklar och rör.
Protte
Ser ju ut som ett kopparrör och de är väl inget problem att bocka, alternativt löda (med fosforbrons) ihop några vinklar och rör.
Protte
Det är rakt ut från kompressorn, via en T-koppling. Så det kan nog bli varmt.prototypen skrev:
Jag har försökt att bocka innan och det brukar bli sådar. Speciellt i detta fall då det är rätt många vinklar. Fast å andra sidan behöver inte röret se ut precis som det gör nu. Går att dra det lite hur man vill. Ska se vad jag kan göra. Annars blir det en VVS