Byggahus.se
D09
Nilsson2 skrev:
Om du har nära en www.returbilen.se anläggning får du en hel inredning för 1000 spänn. En stol kostar 300. En skena borde vara billigare än så. Kollade den nära mig (kungsåra) men de hade ingen 206 inne just nu. Tänkte jag kunde skruva loss och skicka till dig.
Ahhh det var grymt generöst av dig :)
Fanns ingen returbilen i närheten men har en del skrotar häromkring :)

Andy78 skrev:
Lite pinsamt av peugeot, det borde kunna punkta fast den med mig:n
Går inte debitera 10.000 för en punkt. ^^

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Ha ha ha

Hej gott folk
Har samma fel på min 407, esp lampa lyser.vad är det som ska byttas abs givare fram eller bak?

D09
F farre skrev:
Hej gott folk
Har samma fel på min 407, esp lampa lyser.vad är det som ska byttas abs givare fram eller bak?
Jag löste mitt problem om jag inte minns fel genom att lossa på gyrot som satt under förarstolen, lite 5-56 på kontaktytan och sen funkade den igen. :)

Jag sålde bilen efter det ;)

Gyrot? Vad menar du med det?

D09
F farre skrev:
Gyrot? Vad menar du med det?
En sensor/ givare som fungerar som ett typ ”vattenpass” ( fast är nog som en skiva som snurrar ) och känner av hur bilen lutar/ rör sig etc

https://www.synonymer.se/sv-syn/gyro

Någon får gärna rätta mig om jag har fel :)

F farre skrev:
Hej gott folk
Är det bara esp som inte fungerar? Om abs-systemet fungerar så är det något annat än abs-givarna. En verkstad borde kunna läsa ut felkoder och få en indikation på vad felet är.

Det är bara ESP lampan som lyser,bilen var inne på verkstad då sa de att det är nå fel på ratten och det kostar 6000 att bytta!?

F farre skrev:
Det är bara ESP lampan som lyser,bilen var inne på verkstad då sa de att det är nå fel på ratten och det kostar 6000 att bytta!?
Är det en absgivare som är dålig så brukar abslampan + antisladd lysa då den är beroende av esp ska fungera.

Något med ratten låter som styrvinkelsensorn.

F farre skrev:
Då vet du ju redan att det inte är ABS-givarna. Har du hört med fler verkstäder? Det kanske finns någon som kan fixa det billigare.

OHOJ. Vad löste egentligen felet med ESP/ABS lampan sen, nån som kan summera? :)

Summera vad? Det finns massor med komponenter som kan gå sönder. Sällan samma fel på alla bilar även om det såklart finns typfel på en del.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.