1 035 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Sparekonom: Låg rörlighet på bomarknaden är en myt
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Experten Arturo Arques håller inte med om att svenskarna flyttar sällan.
Du kan läsa artikeln här: Sparekonom: Låg rörlighet på bomarknaden är en myt
Du kan läsa artikeln här: Sparekonom: Låg rörlighet på bomarknaden är en myt
Intressant att få veta storleken på bostadsrätter som byter ägare.
Finns många små bostadsrätter som högskolestuderande bor i så länge de studerar på orten, eftersom det är svårt att finna hyresrätt.
Är de dessa som till stor del påverkar rörligheten?
Finns många små bostadsrätter som högskolestuderande bor i så länge de studerar på orten, eftersom det är svårt att finna hyresrätt.
Är de dessa som till stor del påverkar rörligheten?
Ok en "expert" igen..
Om du bott i hus/lägenhet i många år så tar det för väldigt många emot att skatta exempelvis en miljon kronor för att byta bostad.
Det blir en inlåsningseffekt, punkt.
Hus har inte samma omsättningstakt som lägenheter? Alltså, villor har inte samma omsättningstakt som 1 rok? Och det kopplar "experten" till skillnaden i prisökningstakt?
Som sades ovan, var vill han komma?
Om du bott i hus/lägenhet i många år så tar det för väldigt många emot att skatta exempelvis en miljon kronor för att byta bostad.
Hus har inte samma omsättningstakt som lägenheter? Alltså, villor har inte samma omsättningstakt som 1 rok? Och det kopplar "experten" till skillnaden i prisökningstakt?
Håller med till fullo, jag är inte pensionär, men ungarna har flyttat, sitter i en villa på 208+150kvm garage värd kanske 12 miljoner, säljer jag så blir det ca 2 miljoner i skatt och jag kan inte köpa den 4 rok jag skulle behöva i stan. Jag sitter kvar ♂️H Höök skrev:Ok en "expert" igen..
Liknande trådar
-
Guide: Byta lager i fläkt i Vallox FTX
Ventilation -
Värma upp strömlös lägenhet
Prepping, Survivalism -
Vad använda till att laga gamla träbalkar?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur tillfälligt laga PEM slang i brunn vid läckage.
Vatten & Avlopp -
Finns värmematta att lägga under bilens hjul?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus