4 691 läst · 23 svar
5k läst
23 svar
21 kvm skärmtak, vart börjar jag?
Tänkte "cm" på skalan 1:100 men då ändrar jag detR roli skrev:
Glöm inte att skicka (skalenliga) kopior av dina ritningar, behåll originalen hos dig. Blir så tråkigt när folk skickar in fina handritade original och sen måste göra förändringar för kompletteringar, då kan man inte skicka tillbaka originalen eftersom de utgör de stämplade diarieförda handlingarna.M Cameltoe skrev:
Tack för tipset!T Tänka skrev:Glöm inte att skicka (skalenliga) kopior av dina ritningar, behåll originalen hos dig. Blir så tråkigt när folk skickar in fina handritade original och sen måste göra förändringar för kompletteringar, då kan man inte skicka tillbaka originalen eftersom de utgör de stämplade diarieförda handlingarna.
Allvetare
· Stockholm
· 3 061 inlägg
Enheten ska vara i mm men så bygger jag hissar 
Enheterna kvittar väl? 1200 mm eller 1,2 m, samma sak förutom att det finns mer spelrum om man anger i meter.
Metermått med två decimalers precision är att föredra för bygglovhandlingar som ska vara i skala 1:100. Men om man anger måttet i meter eller millimeter kvittar, bara det framgår vad måttet avser och ritningen är skalenlig.
Handläggarna fattar att det finns en viss felmarginal, bara man inte försöker sig på att slinka iväg en halvmeter i "avrundning" som några "kreativt" försöker göra, t.ex. att skriva 3 x 5 meter och bygga 3,4 x 5,4 för att "det ändå avrundas till 3 x 5".
Handläggarna fattar att det finns en viss felmarginal, bara man inte försöker sig på att slinka iväg en halvmeter i "avrundning" som några "kreativt" försöker göra, t.ex. att skriva 3 x 5 meter och bygga 3,4 x 5,4 för att "det ändå avrundas till 3 x 5".
Liknande trådar
-
FLvp Nibe 735 eller LVvp till 210 kvm
Värmepumpar -
Spartips! 24000 kWh, 210 kvm. Billigt elavtal slut 06.2023.
Värme allmänt -
Marksten 210x140x50 mm, grå. 300 kvm.
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bygga skärmtak vid entrén på 30 kvm utan bygglov?
Bygglov -
Brandskyddsbeskrivning "glasat uterum" i parhusområde (21kvm)
Tillbyggnad