5 476 läst · 3 svar
5k läst
3 svar
Bastugolv trall?
vi har en tråkig brunorange plastmatta i bastun. Funderingen är att tillsvidare lägga ”balkongtrall”. Vad tror ni om det? Den är ju dränerande och tål lite temperatur då det inte blir så varmt på golvet. Ska väl inom några år renovera hela badrummet och då antagligen lägga klinker. Men då jag bastar rätt frekvent vill jag ha det skapligt fräscht tills dess
Jag använder golvplattor av plast, funkar hur bra som helst. Det blir ju som du säger inte särskilt varmt på golvet, dock mer eller mindre fukt. Balkongtrall borde också fungera bra.
Är det inte jobbigt att rengöra golvet i bastun om man har golvplattor?
Min svärfar hade det i duschrummet (inte precis under duschen, men överallt annars) och all skit/damm/hår stannade ju kvar under plattorna, som man sen fick lyfta upp för att kunna spola/skura rent under.
Min svärfar hade det i duschrummet (inte precis under duschen, men överallt annars) och all skit/damm/hår stannade ju kvar under plattorna, som man sen fick lyfta upp för att kunna spola/skura rent under.
Jag dammsuger genom hålen någon gång per kvartal och har fått lyfta någon gång på 2.5 år och upplever golvet som fräscht. Men visst skulle det lättare bli renare utan. Värre är det i tvättstugan där likadana plattor finns.J jnse skrev: