Byggahus.se
Mikael_L
Jag har letat, men inte funnit.

Går det inte att radera konversationer man har gjort som PM längre?

BirgitS
Har du prövat med att klicka på texten "Lämna konversation" ovanför konversation och till höger?

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Jo, det går tydligen men du måste först klicka på "Lämna konversation" och därefter välja "Ignorera framtida svar". Lite knöligt men det går. Så här ser det ut:

Skärmavbild 2018-02-13 kl. 15.59.42.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mikael_L
Det känns liksom inte riktigt som att man raderat sina PM då, mest bara dolt dem, så de inte syns i listan.

Men det kanske är samma sak, typ ... ;)

BirgitS
Det brukar vara så att själva meddelandena först blir raderade i databasen när alla som deltar i konversationen har lämnat den. Det är ju inte meningen att du ska kunna radera meddelandena för någon annan.

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
När jag tänker efter så inser jag att det givetvis måste vara på det viset.

Då vi inte har PM eller forumtrådar lagrade lokalt på våra egna datorer utan allt innehåll ligger på servern så kan ju inte PM't raderas på servern utav endast ena parten.
Sen är det semantik ifall man kallar det "radera meddelande" eller "lämna konversationen".

Och om byggahus ändå sparar alla PM i databasen i en kvintiljon år även när alla lämnat konversationen kan jag ju inte veta, och spelar väl ingen roll.
NSA sparar det säkert i en kvintiljon år också.
Kan man vända sig till dom får att få ut en backup av allt man gjort på nätet de senaste åren tro?

• Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.