Byggahus.se
Är det möjligt att hitta golvreglar genom parket och spånskiva med en regeldetektor? Samt genom plastmatta och spånskiva.
Andra tips om det inte skulle gå.

Tanken är att göra det lätt för mig och lägga golv på det befintliga utan att riva. Men jag har tänkt dra långa skruvar genom parket/plastmatta ner till reglarna så att jag blir av med knarrljud som jag har överallt.

Ge mig några smarta tips utan att behöva riva :)

Eftersom skruvarna inte kommer att synas när det nya golvet ligger på så kan du ju prova dig fram. Reglerna bör ju ligga på cc 60 om det är gjort enligt normal standard så om du hittar en regel kan du lätt mäta dig fram.

Men om det gör att du blir av med golvknarr är en annan femma.

ja det är ju ett bra förslag, får känslan av att knarret kommer att försvinna :)

D Daniel__s skrev:
ja det är ju ett bra förslag, får känslan av att knarret kommer att försvinna :)
D Daniel__s skrev:
Hej! Hoppas på att du fortfarande är aktiv på forumet
Jag har hamnat lite i samma sits där ett gammalt knarrigt parkettgolv vi ville byta visade sig sakna golvspånskivor under. Det är ett 22 mm som ligger direkt på reglarna. Vi vill också testa att skruva ned det i reglarna som en första utväg. Har det hållit sig tyst hos dig?

Hej, mycket försvann men det knarrar fortfarande på vissa ställen men efter alla dessa år så är vi vana nu . Men betydligt bättre än innan, på vissa ställen låg spånskivan för nära väggen, där körde jag med multiverktyg för att skapa glipa

• Gilla
Hellenna
  • Laddar…
Och för att hitta reglarna använde jag mig av en stark magnet

• Gilla
LoweW och 1 till
  • Laddar…
D Daniel__s skrev:
Hej, mycket försvann men det knarrar fortfarande på vissa ställen men efter alla dessa år så är vi vana nu . Men betydligt bättre än innan, på vissa ställen låg spånskivan för nära väggen, där körde jag med multiverktyg för att skapa glipa
Ah, tråkigt :/ Men det var sånt som inte försvann från början? Eller har det "återuppstått" knarr?
Om du hade fått en do-over, hade du valt samma tillvägagångssätt eller bytt till golvspån? :)

Stark magnet? :O För att hitta spikar?

Hellenna Hellenna skrev:
Hej! Hoppas på att du fortfarande är aktiv på forumet
Jag har hamnat lite i samma sits där ett gammalt knarrigt parkettgolv vi ville byta visade sig sakna golvspånskivor under. Det är ett 22 mm som ligger direkt på reglarna. Vi vill också testa att skruva ned det i reglarna som en första utväg. Har det hållit sig tyst hos dig?
Det bästa du kan göra är att riva bort parketten och skruvlimma golvspån.

Sen lägger du ett flytande parkettgolv uppe på spånet. (Om det nu är parkett du vill ha.

Var några med att lämna glipor längst alla kanter både när det gäller spån och parkett.

• Gilla
Hellenna
  • Laddar…
Hellenna Hellenna skrev:
Ah, tråkigt :/ Men det var sånt som inte försvann från början? Eller har det "återuppstått" knarr?
Om du hade fått en do-over, hade du valt samma tillvägagångssätt eller bytt till golvspån? :)

Stark magnet? :O För att hitta spikar?
Jag är nöjd med resultatet. Sen har/hadde jag inge ork med att riva upp och hålla på. Ja magneten var för att hitta spikar.

Men ska du ha det knäpptyst så får du göra som krille skrev

• Gilla
Krille-72 och 1 till
  • Laddar…
Okej, tack för tips! Det är absolut nåt att ha i åtanke :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.