Byggahus.se
Hej alla!
Efter att ha läst många trådar och mycket bra lösningar av kunnit folk på detta forum så behöver jag nu eran hjälp!!
Jag ska snart bygga ett ikea kök med en köksö, där ska vi ha en häll och en inbyggd fläkt i bänkskivan.
Frågan som lyder är hur ska jag få plats med fläkten?
Imellan skåpen genom att skjuta isär dom?
Skippa två lådor i mitten för att få plats?
Hälp mig!! :)

Köket
kök.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fläkten
eico.jpg
Skapa konto

Ritning på fläkten
ritning.jpg
Skapa konto

Ist för att skippa 2 lådor kan du använda 2 som är från 37 skåpen, då borde du precis få plats med fläkten bakom.
Kan bli att du även får kapa bakstycket på höjden.

Det enklaste är annars att sära på stommarna och tex sätta öppna hyllor på resp sida alt använda 20 skåp med utdrag för tex flaskor, brickor el liknande.

Hur ser möjligheten med bänkskivan om du måste öka bredden/Djupet motsvarande? Det är något att ta i beaktning.

Snyggt kök btw. Du får gärna återkomma med utlåtande om hur fläkten gör sig när du har fått allt klart.

• Gilla
Pöz
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Ist för att skippa 2 lådor kan du använda 2 som är från 37 skåpen, då borde du precis få plats med fläkten bakom.
Kan bli att du även får kapa bakstycket på höjden.

Det enklaste är annars att sära på stommarna och tex sätta öppna hyllor på resp sida alt använda 20 skåp med utdrag för tex flaskor, brickor el liknande.

Hur ser möjligheten med bänkskivan om du måste öka bredden/Djupet motsvarande? Det är något att ta i beaktning.

Snyggt kök btw. Du får gärna återkomma med utlåtande om hur fläkten gör sig när du har fått allt klart.
Tack för svar!
Dra isär det mer tror jag inte är ett alternativ tyvärr! Var precis också lite inne på att byta lådorna till dom som inte är lika djupa men det kan bli på håret.
Mer förslag? :)

Återkommer om fläkten! (y)

Om du vill ha lådor i den stommen är lösning att skippa dom två övre lådorna och ersätta dom med dörrar. Dvs en låg låda nederst och en dubbel dörr ovan.
Som denna fast upp o ner
metod-bankskap-m-hyllplan-lada-dorrar-gra__0205528_PE358748_S4.jpg
Skapa konto

Då är problemet med djup passningen löst.

Alt är att sätta dörrar och lådor innanför..

Redigerat:
Mazen Mazen skrev:
Om du vill ha lådor i den stommen är lösning att skippa dom två övre lådorna och ersätta dom med dörrar. Dvs en låg låda nederst och en dubbel dörr ovan.
Som denna fast upp o ner
[bild]

Då är problemet med djup passningen löst.

Alt är att sätta dörrar och lådor innanför..
Hade också kunnat funka! Beställde köket igår och det blir dom korta lådorna. Hoppas det får plats annars blir det lite modifikation på plats!

• Gilla
Mazen
  • Laddar…
Håller tummarna (y)

Tänk på att det är rekommenderat att ha ho och vatten i anslutning till hällen, tex när du ska hälla av pastavattnet eller om man bränner sig.
En liten input, ser inte på ritningen var VA är inritat.

MrS

M MrSoderlind skrev:
Tänk på att det är rekommenderat att ha ho och vatten i anslutning till hällen, tex när du ska hälla av pastavattnet eller om man bränner sig.
En liten input, ser inte på ritningen var VA är inritat.

MrS
Har tagit bort bänkskivorna på den här ritningen för att det ska beställas på annat håll men vi har tänkt på det. Det kommer bli en liten ho till vänster om hällen :)(y)

• Gilla
MrSoderlind och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.