9 137 läst · 7 svar
9k läst
7 svar
Köpa häckväxter online?
Vi ska plantera en bokhäck nu till våren och jag har hittat plantinavia.se respektive hackvaxteronline.se som prisvärda leverantörer på stora storlekar (175-200cm).
Någon som har någon erfarenhet av dessa, eller andra för den delen?
Någon som har någon erfarenhet av dessa, eller andra för den delen?
vi handlade från http://hortogreen.com/
Funkade perfekt och bra support vid alla frågor
Funkade perfekt och bra support vid alla frågor
Jag har använt både Hortogreen.se och http://www.eggert-baumschulen.de/index.php?language=sv&tpl=mobile.
Båda har fungerat väldigt bra och haft bra kvalité på levererade buskar /plantor
Båda har fungerat väldigt bra och haft bra kvalité på levererade buskar /plantor
Jag har handlat från häckväxteronline två gånger. Första gången hade jag till och med ett "supportärende" då leveransen dröjde. Jag var ändå nöjd eftersom jag kunde få tag i dem via telefon och mail och reda ut frågan. De är bland de billigaste såvitt jag vet, det är ett utländskt bolag och deras häckväxter och dylikt levereras från Nederländerna och ibland England. Man får räkna med att leveransen kan komma veckan efter utlovad tid, det var det som hände för mig. Allt klarade sig dock fint.
Dock så vill jag också rekommendera hortogreen vilka jag också handlat ifrån och var nöjd med, de är baserade i skåne. Jag tror de är lite dyrare men jag stödjer gärna inhemsk produktion och det känns lite säkrare ifall nåt går snett.
Dock så vill jag också rekommendera hortogreen vilka jag också handlat ifrån och var nöjd med, de är baserade i skåne. Jag tror de är lite dyrare men jag stödjer gärna inhemsk produktion och det känns lite säkrare ifall nåt går snett.
Har handlat från Heijnen. Försenad leverans, halvdöda plantor, ingen hjälp när man påpekar det. Rekommenderas inte.J Jiander skrev:
Liknande trådar
-
Köpa fröer online!?
Trädgård allmänt -
Välsorterad metallhandel online för privatpersoner - Köpa enstaka bultar, muttrar, etc online?
Byggmaterial & Byggteknik -
Köpa möbler online
Övrigt husrelaterat -
Online värderingarna ger en felaktig bild som kan kosta köparen mycket!
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Köpa skjutparti och fönster online.
Byggmaterial & Byggteknik