Byggahus.se
Vi håller på och renoverar vår tvättstuga och har ett problem där befintliga cc160 anslutningarna till blandaren sitter så lågt att blandaren kommer hamna så pass nära bänken att vi skulle behöva en blandare med hög pip.

Dock hittar jag inga sådana. FM Mattsson har blandare med överliggande pip men dessa slutar i höjd med röranslutningen ungefär så den kommer hamna typ 5cm över bänkskivan.
Skickade ett mail till dem och frågade om en vanlig hög pip från en köksblandare gick att montera men så var tydligen inte fallet.

Så är det någon som känner till någon cc160 väggblandare med hög pip?

Väldigt tacksam för svar så vi slipper bila upp väggen för att flytta upp rören.

Åsa Lund
Bild på läget hade varit trevligt

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Bild på läget hade varit trevligt
Inte mycket att ta bild på tyvärr då vi inte köpt skåp och bänkskiva än utan jag har bara måttat än så länge för att försöka hitta något passande.

Men enkelt sagt så är jag ute efter en väggblandare cc160 med utlopp uppåt och en så hög pip som möjligt.

Åsa Lund
Finns det plats för spaken att sticka ner nedanför blandaren?

Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Finns det plats för spaken att sticka ner nedanför blandaren?
Jo det tror jag ska funka. Den kommer nog ganska nära men bör inte vara några problem att använda.

Krilleman
Krilleman krilleman_215 skrev:
Den här 160cc väggbandaren tror jag en hög pip från en vanlig köksblandare passar på.

Ring och fråga kundtjänst, uppge att du tänkt köpa RSK: 830 89 95

[länk]

[bild]
Det trodde jag också och skickade till FMM och frågade och enligt den som svarade så skulle det inte passa.
Frågan är om han visste eller om han bara läste reservdels/tillbehörskatalogen innantill.

Man skulle ha en att prova på. Ska se om jag hittar någon butik som har en hemma och se om de är hjälpsamma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.