5 126 läst · 8 svar
5k läst
8 svar
Billigaste bolånen – och utsugarna du bör undvika
På konsumentens sida
· 2 938 inlägg
Vi har sammanställt en aktuell lista på banker där du hittar de billigaste bolånen just nu, men också en lista över utsugarna du bör undvika.
Du kan läsa artikeln här: Billigaste bolånen – och utsugarna du bör undvika
Du kan läsa artikeln här: Billigaste bolånen – och utsugarna du bör undvika
Administrator
· Skåne
· 6 435 inlägg
Nordea meddelar idag att de sänker sina bolåneräntor efter att de har tappat marknadsandelar enligt Nyhetsbyrån Direkt. https://www.swedbank-aktiellt.se/ov...86fd8af066ea75afe0347a0835adb2e6d1c7&single=y
Sänkningen på tremånadersräntan sänks till 1,99 procent. Nordeas sänkta boränta är fortfarande mer än dubbelt så hög ränta som den nya bolåneaktören Landshypoteks. Jag förstår inte varför storbankerna fortsätter att använda höga listpriser?
Sänkningen på tremånadersräntan sänks till 1,99 procent. Nordeas sänkta boränta är fortfarande mer än dubbelt så hög ränta som den nya bolåneaktören Landshypoteks. Jag förstår inte varför storbankerna fortsätter att använda höga listpriser?
Det enda som är jobbigt att flytta är enligt mig lönekontot. Det kontonumret har man ju en massa olika insättningar på som i så fall måste läggas om.
Att folk däremot inte flytta lånen är obegripligt. Vi har hittills haft på tre ställen och det tar inte alls mycket tid att flytta i förhållande till vad man sparar .
Att folk däremot inte flytta lånen är obegripligt. Vi har hittills haft på tre ställen och det tar inte alls mycket tid att flytta i förhållande till vad man sparar .
När min partner flyttade sitt lån skickade banken en stor bukett blommor och gratulerade till den nya bostaden. Visar ju hur ofta folk flyttar sina lånJonle336446788 skrev:
Till viss del kan det väl ha att göra med att många är "Guldkund" eller liknande och har både bolån och sparande + försäkring i samma bolag. T.ex. är våra bilförsäkringar så billiga att inga andra bolag lyckats matcha dem hittills, tack vare våra rabatter som premium/guld/totalkunder, kalla det vad man vill.useless skrev:
Jag har dålig erfarenhet av sådana erbjudande. Det brukar sluta med att man får betala väldigt mycket för någon del i paketet.BiFuel skrev:
Till viss del kan det väl ha att göra med att många är "Guldkund" eller liknande och har både bolån och sparande + försäkring i samma bolag. T.ex. är våra bilförsäkringar så billiga att inga andra bolag lyckats matcha dem hittills, tack vare våra rabatter som premium/guld/totalkunder, kalla det vad man vill.