Byggahus.se
Vi ska plantera en bokhäck nu till våren och jag har hittat plantinavia.se respektive hackvaxteronline.se som prisvärda leverantörer på stora storlekar (175-200cm).

Någon som har någon erfarenhet av dessa, eller andra för den delen?

Tack för tips! Har mailat Eggert, Hortogreen var lite dyrare på stora plantor.

Fler tips eller erfarenheter?

För svenska kunder lägger Eggert på en del på priset, men det ser man inte förrän man håller på att betala. I alla fall gjorde inte jag det.

Hej! Är också nyfiken på denhär tråden. Vi är i slag med att beställa en Lagerhägg ”Novita” och hittat häckväxteronline.se eller häckväxter-heijnen.se, är det någon som har erfarenhet från dessa sidor?

Jag har handlat från häckväxteronline två gånger. Första gången hade jag till och med ett "supportärende" då leveransen dröjde. Jag var ändå nöjd eftersom jag kunde få tag i dem via telefon och mail och reda ut frågan. De är bland de billigaste såvitt jag vet, det är ett utländskt bolag och deras häckväxter och dylikt levereras från Nederländerna och ibland England. Man får räkna med att leveransen kan komma veckan efter utlovad tid, det var det som hände för mig. Allt klarade sig dock fint.

Dock så vill jag också rekommendera hortogreen vilka jag också handlat ifrån och var nöjd med, de är baserade i skåne. Jag tror de är lite dyrare men jag stödjer gärna inhemsk produktion och det känns lite säkrare ifall nåt går snett.

• Gilla
kuwi
  • Laddar…
J Jiander skrev:
Hej! Är också nyfiken på denhär tråden. Vi är i slag med att beställa en Lagerhägg ”Novita” och hittat häckväxteronline.se eller häckväxter-heijnen.se, är det någon som har erfarenhet från dessa sidor?
Har handlat från Heijnen. Försenad leverans, halvdöda plantor, ingen hjälp när man påpekar det. Rekommenderas inte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.