Byggahus.se
Jag behöver organisera under min diskbänk. Just nu har jag en hållare för sopkorg och för påsar. Resten är en riktig röra. Hur ser det ut hos er? Någon som tänkt efter?

• 1514555099284-1396146586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
H Hammarfall skrev:
Resten är en riktig röra. Hur ser det ut hos er? Någon som tänkt efter?
Hos mig, utan mycket eftertanke.
Men det syns kanske inte på bilden.
Plastpåse för plastförpackningar (f.d. kattmatspåsen som skymtar till höger), plastpåse för plåt (mest smuggelöl-burkar), påse för lampor etc används knappt nu när alla lampor har en brinntid på > 15.000 tim.
I botten på ett annat skåp har vi påsar för tidningar mm och pantflaskor/burkar. I tvättstugan en påse för pappersförpackningar (=mest Bag In Box).
P1010903 (Large).JPG
Skapa konto

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Skaffa 2-3 plastbackar som du kan dra ut, lättare att hålla ordning.

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Uppgraderade vårt 30-åriga skåp med en smal hylla för några år sedan och det blev bättre men inte bra. Längst in till vänster, en grön plastbunke som står på golvet bakom hyllan, är för plastskräp (som det blir mest av) sedan på hyllan, en glasslåda för plåt, en uppsamling för kompost, en låda för diverse rengörings- och diskmedel, diskmaskinstabletter i en burk, på väggen till höger samlare för plastpåsare, under hyllan kattmatsskålar, och en back med diverse grejer. Nu när jag ser mitt eget skåp så inser jag att jag borde gjort om så att den stora behållaren för plast varit lite bättre till och att de tomma påsarna till kompostering som är på flera ställen i skåpet skulle fått EN plats. I huvudet har jag att byta ut det här skåpet till ett med stora lådor, då tror jag att det går lättare både med ordning och sortering. Sen slipper man se röran av rör också som en ren bonus :)

• 20171230_104943[1].jpg
    Skapa konto
Redigerat:
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Blir ju lätt lite trångt ;)
Någon bättre form av modulsystem är ju önskvärt, även om vi har systematiserat en del. Tråkigt att utbrända värmeljus inte längre räknas som metallförpackning, vilket ju gjort det ännu trängre :(
"Utdragbart" ligger högt på önskelistan.
Skärmklipp.PNG
Skapa konto

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Ungefär samma. Har det såhär nu och inom kort är nya köket uppe med något enklare hantering.
(Just nu tillfällig lösning men sen ska diskhon ligga överst)

Framförallt att kunna dra ut lådan och slanga utan att behöva dyka ner i skåpet.

Provade på Ikeas elektriska öppnare som skjuter ut lådan med en liten spark, fällde en tår...

8C3E2657-6FA1-46C4-8FAF-E7BBA4A5EF94.jpeg
Skapa konto

image.jpg
Skapa konto

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
20180103_200927.jpg
Skapa konto

• Gilla
Hammarfall och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

E0B5DDF3-CF05-4C97-8B20-E5237015F195.jpeg
Skapa konto

D67F234D-9A19-4AAD-B33B-F628BF7126D3.jpeg
Skapa konto

6DE8EA3F-E618-493F-A5D5-FEDF60F4FF77.jpeg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.