Byggahus.se
Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ja skulle behöva lite hjälp här. Kan man blanda deckare kamera med vanliga rörelse deckare ? Allt är från visonic kommer se så här ut. Tacksam för svar.

1 Powermaster 10
1 GSM 350 pg2
1 cam pir
2 ST pir k9-85
1 mc302e lenses
Det är nog inga problem, enda begränsningen är max antal trådlösa enheter. Jag har flera kameror, flera trådlösa PIR och en trådbunden PIR.

Nåt som slog mig nu här i soffan är om det kostar något att larma av/på via appen när man inte är hemma? Är det som ett vanligt sms (vilket man idag har obegränsat av) eller tillkommer det något mer?

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Ja skulle behöva lite hjälp här. Kan man blanda deckare kamera med vanliga rörelse deckare ? Allt är från visonic kommer se så här ut. Tacksam för svar.

1 Powermaster 10
1 GSM 350 pg2
1 cam pir
2 ST pir k9-85
1 mc302e lenses
Man kan blanda. Kanske har du rätt rörelsedetektor-kanske inte. Kolla noga att trådlösa attiraljer har beteckningen PG2 efter namnet för då pratar de powerG -samma som powermastern. Det är fullständigt förvirrande med beteckningen på dessa äggformade detektorer för de finns i en version till powermaxlarm också.

Den här trådlösa detektorn som passar:
http://www.visonic.com/Products/PowerG-Wireless-Property-Protection/next-pg2 K9

Den här är trådbunden. Kan bara koppla en enda till powermaster-10.
http://www.visonic.com/Products/Wired-Detectors/Next-k9-85

Kolla att din pir-cam också är k9 ifall du vill ha husdjurs...

Corpes Corpes skrev:
Nåt som slog mig nu här i soffan är om det kostar något att larma av/på via appen när man inte är hemma? Är det som ett vanligt sms (vilket man idag har obegränsat av) eller tillkommer det något mer?
Appen går över IP så förutsatt att du har en powerlink eller ett SIM-kort med gott om data i centralenheten så kostar det inget att larma på och av. Du kan göra det via SMS också men jag tycker appen fungerar bra.

Vulcan61
Hej det blev hikvision IP system istället. Det blev bättre kvalitet på dessa kameror så det föll på detta. Tack för tipsen

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
Hej det blev hikvision IP system istället. Det blev bättre kvalitet på dessa kameror så det föll på detta. Tack för tipsen
...blev bättre kvalitet... är väl en klar underdrift. (y)

Säg, hur mycket tar larmcentralen för kamerauppkopplingen? Nyfiken... :oops:

Vulcan61
Har ingen larmcentral inkopplad. Jag är själv centralen hehe :)

Vulcan61 Vulcan61 skrev:
är själv centralen
Själv bäst heter det ju, men skulle ju inte funka i vår familj...

J J_B skrev:
Nån som bytt batterier än i sina deckare eller kontakter?
Jag har kört mitt larm sen 2012 dvs i 5 år o börjar fundera på om man ska byta ut alla batterier snart. Dom säger ju att batterierna ska räcka i 6-8 år beroende på vad den sitter i för utrustning. Fick nått knas med 2 batterier i brandvarnarna för ett år sen så larmet gick mitt i natten men efter batteri byte har det tuffat på.
Kört mitt sedan 2013. Inte bytt något varken utom eller inomhus. Grymt imponerad.
Vad bytte du till för batterier? Tänkte när det är dags att köpa för mig vill jag ha lika bra livslängd som nu.

Har ändrat setup på mitt powermaster och har två kameradetektorer över, NEXT CAM PG2. Tänkte höra om någon här är intresserad innan jag lägger ut till försäljning. Välkommen att skicka PM om så är fallet.

M MMMGGG skrev:
Har ändrat setup på mitt powermaster och har två kameradetektorer över, NEXT CAM PG2. Tänkte höra om någon här är intresserad innan jag lägger ut till försäljning. Välkommen att skicka PM om så är fallet.

Du har PM

Jag har fått ett meddelande på min centralenhet som säger CA batterifel, vad kan det vara?

Suhagg Suhagg skrev:
Kört mitt sedan 2013. Inte bytt något varken utom eller inomhus. Grymt imponerad.
Vad bytte du till för batterier? Tänkte när det är dags att köpa för mig vill jag ha lika bra livslängd som nu.
Missade att du skrivit.
Jag bytte till varta batterier men det verkar inte som det var nått fel på mina gamla GP batterier utan det är deckarna som blivit skitiga o fellarmade.
När jag ska byta ut alla så köper jag nog ett storpack Panasonic batterier på Ebay från nån känd försäljare så man vet man får äkta vara. Läste nått test där just Panasonic hade bäst livslängd men det kan ju ha ändrats.

J J_B skrev:
Missade att du skrivit.
Jag bytte till varta batterier men det verkar inte som det var nått fel på mina gamla GP batterier utan det är deckarna som blivit skitiga o fellarmade.
När jag ska byta ut alla så köper jag nog ett storpack Panasonic batterier på Ebay från nån känd försäljare så man vet man får äkta vara. Läste nått test där just Panasonic hade bäst livslängd men det kan ju ha ändrats.
Länka gärna när du gjort beställningen.......

P
K Krewlir skrev:
Jag har fått ett meddelande på min centralenhet som säger CA batterifel, vad kan det vara?
Det är centralapparatens backupbatteri.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.