208 110 läst · 763 svar
208k läst
763 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Det är nog inga problem, enda begränsningen är max antal trådlösa enheter. Jag har flera kameror, flera trådlösa PIR och en trådbunden PIR.Vulcan61 skrev:
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Man kan blanda. Kanske har du rätt rörelsedetektor-kanske inte. Kolla noga att trådlösa attiraljer har beteckningen PG2 efter namnet för då pratar de powerG -samma som powermastern. Det är fullständigt förvirrande med beteckningen på dessa äggformade detektorer för de finns i en version till powermaxlarm också.Vulcan61 skrev:
Den här trådlösa detektorn som passar:
http://www.visonic.com/Products/PowerG-Wireless-Property-Protection/next-pg2 K9
Den här är trådbunden. Kan bara koppla en enda till powermaster-10.
http://www.visonic.com/Products/Wired-Detectors/Next-k9-85
Kolla att din pir-cam också är k9 ifall du vill ha husdjurs...
Appen går över IP så förutsatt att du har en powerlink eller ett SIM-kort med gott om data i centralenheten så kostar det inget att larma på och av. Du kan göra det via SMS också men jag tycker appen fungerar bra.Corpes skrev:
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Kört mitt sedan 2013. Inte bytt något varken utom eller inomhus. Grymt imponerad.J J_B skrev:Nån som bytt batterier än i sina deckare eller kontakter?
Jag har kört mitt larm sen 2012 dvs i 5 år o börjar fundera på om man ska byta ut alla batterier snart. Dom säger ju att batterierna ska räcka i 6-8 år beroende på vad den sitter i för utrustning. Fick nått knas med 2 batterier i brandvarnarna för ett år sen så larmet gick mitt i natten men efter batteri byte har det tuffat på.
Vad bytte du till för batterier? Tänkte när det är dags att köpa för mig vill jag ha lika bra livslängd som nu.
Missade att du skrivit.Suhagg skrev:
Jag bytte till varta batterier men det verkar inte som det var nått fel på mina gamla GP batterier utan det är deckarna som blivit skitiga o fellarmade.
När jag ska byta ut alla så köper jag nog ett storpack Panasonic batterier på Ebay från nån känd försäljare så man vet man får äkta vara. Läste nått test där just Panasonic hade bäst livslängd men det kan ju ha ändrats.
Länka gärna när du gjort beställningen.......J J_B skrev:Missade att du skrivit.
Jag bytte till varta batterier men det verkar inte som det var nått fel på mina gamla GP batterier utan det är deckarna som blivit skitiga o fellarmade.
När jag ska byta ut alla så köper jag nog ett storpack Panasonic batterier på Ebay från nån känd försäljare så man vet man får äkta vara. Läste nått test där just Panasonic hade bäst livslängd men det kan ju ha ändrats.