8 986 läst · 68 svar
9k läst
68 svar
Enkel elritning till garaget, tankar på det?
Håller med!E elmont skrev:
Vart det bara jag som reagerade på detta? Anslutningskabeln? Vad för kabel är det exakt som är nedgrävd?norrbottenssnickaren skrev:
Anslutningskabeln ligger nergrävd ca 15meter. Är det ngn idé att sätta den andra jordfelsbrytaren i gruppcentralen för att skydda Anslutningskabeln? Vore skönt att ha den i samma undercentral som resten av garaget. Eller är det bara fånigt. Iom att kabeln från fasadmätarskåp ligger ju inte bakom ngn jordfelsbrytare så kanske det inte är ngn big deal.
Elektroniktokig
· 2 435 inlägg
Hehe! De flesta matningar till centraler brukar va svartanorrbottenssnickaren skrev:
Det jag funderade på var bara att "anslutningskabel" referar jag till en så kallad gummikabel och den får man inte gräva ner. Varken med rör eller utan.
Annars ser din installation helt okej ut, kanske hade kunnat göra lite annorlunda med tanke på tidigare inlägg i tråden men för en hemmapulare så ger jag tummen upp
Självbyggare
· Stockholm
· 9 604 inlägg
För skala mantel har jag inte hittat något bättre än denna: https://www.tme.eu/se/details/knp.1...O3ZhwRvwjYbDDWistHHOUXn9zWFPR0GsaAjgrEALw_wcB
Var lite för snabb utan att förklara helt kanske. Observera att det står för tillfälliga installationer utomhus. Så ja för arbetsbodar och byggström och helt klart kanske någon markspot eller liknande så får den användas i rör i mark. Den får dock inte användas som fast installation mellan hus och te x garage.Mikael_L skrev:
Liknande trådar
-
Enkelt larm till garaget?
Villalarm & Hemautomation -
Koppla Mini Jolly till enkel tryckknapp för dimmer
Belysning -
Byta brytare från 3x1 till enkel trapp
El -
Finns det enkel fungerande avkalkare att montera till en dusch?
Vatten & Avlopp -
extremt enkel lösning / luftflöde / fläkt till badrum
Ventilation