Byggahus.se
CC-22 alla dagar.

• Gilla
Fjojtmehmet och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
CC-22 alla dagar.
Håller med! (y)

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Anslutningskabeln ligger nergrävd ca 15meter. Är det ngn idé att sätta den andra jordfelsbrytaren i gruppcentralen för att skydda Anslutningskabeln? Vore skönt att ha den i samma undercentral som resten av garaget. Eller är det bara fånigt. Iom att kabeln från fasadmätarskåp ligger ju inte bakom ngn jordfelsbrytare så kanske det inte är ngn big deal.
Vart det bara jag som reagerade på detta? Anslutningskabeln? Vad för kabel är det exakt som är nedgrävd? :)

P Pöz skrev:
Håller med! (y)

Vart det bara jag som reagerade på detta? Anslutningskabeln? Vad för kabel är det exakt som är nedgrävd? :)
Ett markrör verkar ha letat sig ner samtidigt så den ligger inte i backen ensam och fryser stackars kabeln. Vad det sen är för modell det vette tusan... den är svart? ;)

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Ett markrör verkar ha letat sig ner samtidigt så den ligger inte i backen ensam och fryser stackars kabeln. Vad det sen är för modell det vette tusan... den är svart? ;)
Hehe! De flesta matningar till centraler brukar va svarta :)
Det jag funderade på var bara att "anslutningskabel" referar jag till en så kallad gummikabel och den får man inte gräva ner. Varken med rör eller utan.
Annars ser din installation helt okej ut, kanske hade kunnat göra lite annorlunda med tanke på tidigare inlägg i tråden men för en hemmapulare så ger jag tummen upp (y)

Mikael_L Mikael_L skrev:
Säker på det?
[länk]
[länk]
Var lite för snabb utan att förklara helt kanske. Observera att det står för tillfälliga installationer utomhus. Så ja för arbetsbodar och byggström och helt klart kanske någon markspot eller liknande så får den användas i rör i mark. Den får dock inte användas som fast installation mellan hus och te x garage.

Vem monterar markspottar tillfälligt ?

tommib
E elmont skrev:
Vem monterar markspottar tillfälligt ?
Säsongsgrejer? Typ julbelysning.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.