75 985 läst · 21 svar
76k läst
21 svar
Regla upp innervägg i källaren
Tänkte se om jag kunde få liv i den här tråden istället för att starta en ny. Jag ska bygga nya innerväggar i källaren för en framtida hemmabio och har kommit fram till att sätta stålreglar. Men min fråga är fästningen av stålregeln i golvet. Förstör man inte något genom att skruva i golvet, fukt eller något? Eller är det bara att skruva fast den?
Är en man med tummen mitt i handen, men har man köpt hus så är det väl bara att lära sig!?
Är en man med tummen mitt i handen, men har man köpt hus så är det väl bara att lära sig!?
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg
Vad tänkte du ha för skivor sedan?
Medlem
· Blekinge
· 9 597 inlägg
Hejsan!
Tänkte se om jag kan få hjälp via den här tråden. Det är så att jag ska regla upp en vägg i källaren mot yttervägg, och just den väggen kommer vara ovan mark. Tanken är stålreglar, men sen är jag osäker. Val av skivmaterial, lämna ett mellanrum mot yttervägg, plasta innan man sätter skivorna?
Någon som sitter på dom kunskaperna?
Tack!!
/Victor
Tänkte se om jag kan få hjälp via den här tråden. Det är så att jag ska regla upp en vägg i källaren mot yttervägg, och just den väggen kommer vara ovan mark. Tanken är stålreglar, men sen är jag osäker. Val av skivmaterial, lämna ett mellanrum mot yttervägg, plasta innan man sätter skivorna?
Någon som sitter på dom kunskaperna?
Tack!!
/Victor
Liknande trådar
-
Utmaning med att regla upp ny innervägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Regla upp innervägg. Limma i taket
Hur regla upp innerväggar i Y-form
Förbereda för elektriker i uppreglad innervägg
El -
Problem att regla upp innervägg, elementrör ivägen.
Byggmaterial & Byggteknik