939 läst · 7 svar
939 läst
7 svar
1 av 5 vet inte vilken elhandelsleverantör de har
På konsumentens sida
· 2 931 inlägg
En undersökning visar att många är dåligt insatta i sina elavtal.
Du kan läsa artikeln här: 1 av 5 vet inte vilken elhandelsleverantör de har
Du kan läsa artikeln här: 1 av 5 vet inte vilken elhandelsleverantör de har
Jag kommer inte ihåg vilken leverantör jag har för tillfället. Jag har dock koll på avtalsformer och försöker byta en gång om året när erbjudandet går ut. Jag ser mig som väl insatt trots att jag inte är säker på vilken leverantör jag har. Enstaka siffror säger inte så mycket.
Jag gissar att många som vet vilken leverantör de har vet på grund av att de ligger kvar hos nätägaren.
Jag gissar att många som vet vilken leverantör de har vet på grund av att de ligger kvar hos nätägaren.
Jag skulle också säga att 5/5 elleverantörer vet inte vilka kunder de har. Har blivit uppringd av samtliga olika leverantörer som ska locka över med fina erbjudanden,
"-men jag är redan kund hos er"
"-jaha, ja men tack då"
Suck!
"-men jag är redan kund hos er"
"-jaha, ja men tack då"
Suck!
Om jag fortfarande bodde i lägenhet skulle inte jag heller bry mig om elen, eftersom den är en i stort sett försumbar kostnad/mån. Såvida inte man lever extremt på marginalen, eller möjligtvis är en tävlingsmänniska i att inte betala för mkt för någonting.
"Analysen" som görs kan starkt misstänkas vara totalt felaktig, dvs utförd av ngn som inte har en susning om mänskligt beteende. Det enda som räddar den från att sågas jämnt med fotknölarna till 100% är för att det (som vanligt) inte står vad den baserar sig på.
Jag skulle snarast säga att det är förvånande många som har koll på sina elavtal.
"Analysen" som görs kan starkt misstänkas vara totalt felaktig, dvs utförd av ngn som inte har en susning om mänskligt beteende. Det enda som räddar den från att sågas jämnt med fotknölarna till 100% är för att det (som vanligt) inte står vad den baserar sig på.
Jag skulle snarast säga att det är förvånande många som har koll på sina elavtal.
Fast jag kan ju tycka att en samtalslista som t.ex. Fortum vill att fattiga studenter ska ringa runt på kan, kollas lite snabbt mot deras egna kundregister om numret finns registrerat hos aktiv kund. Man känner sig totalt oviktig när de ringer på uppdrag av Fortum och man redan är kund hos dem.useless skrev:
Just my two....
MrS