Byggahus.se
Jag har ett gammalt surf-abb, dras på autogiro. Abbet höjdes i pris för ca 2 år sedan, detta annonserades till mig via brev. För 3 månader sedan höjdes priset igen, och annonserades då via sms. Abbet är ett surfabb o sitter därför inte i en felefon, och såldes kom sms aldrig till min kännedom.

Jag ringer Telenors fakturaavdelning och informerar om läget, o nämner att jag kanske överlåter abbet till bekant alt säger upp det, men vill att jag blir krediterad för det nya överstigande priset, plus en månad fram. Kundtjänst svarar "jag har inte möjlighet att justera detta, men kan göra en notering här hos mig, kanske det går att titta på när du ev säger upp abbet"

Vem om inte fakturaavdelningen kan justera fakturor? Men det kanske går att justera om jag säger upp abbet? Märkligt.

L
Dom på kundtjänst har inte mandat för något , bara läsa från boken .
Jag själv har ett gammalt abn , Bredbandsbolaget Mobilt 199:-/mån ingen limit på internet , nu ska dom upphöra med Mobilt och överför abn till Telenor och dom ska ta bort mitt abn och ersätta med något annat mycket dyrare ca 400:-/mån för 40Gb , jag håller på med att tackla det här , får se vad det blir , jag har inte begärt flyttning och anser att mitt nuvarande abn ska löpa som vanligt , abn är inte uppsagt av Bredband utan bara flyttas

L Liteavvarje skrev:
Dom på kundtjänst har inte mandat för något , bara läsa från boken .
Jag själv har ett gammalt abn , Bredbandsbolaget Mobilt 199:-/mån ingen limit på internet , nu ska dom upphöra med Mobilt och överför abn till Telenor och dom ska ta bort mitt abn och ersätta med något annat mycket dyrare ca 400:-/mån för 40Gb , jag håller på med att tackla det här , får se vad det blir , jag har inte begärt flyttning och anser att mitt nuvarande abn ska löpa som vanligt , abn är inte uppsagt av Bredband utan bara flyttas
Leverantören av tjänst har möjlighet att stoppa tjänsten, eller ändra den, så där är det ok tycker jag. Så det är upp till dig om du vill ha den nya "påtvingade" tjänsten. Mitt abb började på 99kr, sen 199kr, och nu 299kr. Lite småfult kan man tycka, men det är på en 7-års perido. Tyvärr bara gilla läget. Men i mitt fall fick jag aldrig info om prishöjningen, så jag sitter i en annan sits.

harry73
Men du borde ha fått reda på prishöjningen när du betalade fakturan? Även om det är autogiro ska/borde man kontrollera det varje månad.
Efter prishöjning (=kontraktsändring) kan du säga upp ditt abonnemang

L
Det är därför man inte ska autogiro på vissa tjänster

• Gilla
harry73
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Det är därför man inte ska autogiro på vissa tjänster
harry73 harry73 skrev:
Men du borde ha fått reda på prishöjningen när du betalade fakturan? Även om det är autogiro ska/borde man kontrollera det varje månad.
Efter prishöjning (=kontraktsändring) kan du säga upp ditt abonnemang
Poängen med autogiro är att minimera böket. Det bör man inte behöva bevaka när man köpt en tjänst till fast pris. Jag kan säkerligen få rättelse i detta, men frågan är hur, om kundtjänst är handikappade.

Operatören är skyldig att meddela dig minst en månad innan höjning, tveksamt om ett sms räcker där, speciellt när operatören lätt kan se att det inte har tagits emot.

L
Dracula Dracula skrev:
Poängen med autogiro är att minimera böket. Det bör man inte behöva bevaka när man köpt en tjänst till fast pris. Jag kan säkerligen få rättelse i detta, men frågan är hur, om kundtjänst är handikappade.
När jag har problem med något och ringer en kundtjänst , ingen skugga över dom , de sköter bara sitt jobb , brukar jag insistera på att bli kopplad några trappor upp i herarkin , ibland säger dom att det inte går , VI KAN INTE , så säger dom vi kan lämna ett meddelande så ringer dom upp , annars kan man googla fram ett växelnummer och tala om , nu är det problem och kundtjänst vägrar att koppla , det är inte bra för dom , för det mesta hamnar man mittemellan
kundtjänst och toppen , då är man på ruta 2 , brukar lösa sig vid samtal högre upp

Telenor mobilt bredband 299/mån utan nedladdningsgräns? Har ett jag med, som jag glömmer säga upp hela tiden. Inte använt sen i våras... Bra du påminde mig! :oops:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.