Jag har en rullbock från Jula och en från Clas O. är säkert över 5-6 år gamla, men ingen av dem har visat tendenser på att vilja fälla ihop sig... Däremot får man vara försiktig med vredet. Inget har gått sönder ännu men de är inte speciellt kraftiga.
Biltemas kompostkvarn, hade fått bäst i test.
Provtuggade förra helgens buskgallring.
+ Verkar tugga i sig grenarna hyfsat bra
+ Generell byggkvalitet verkar bra.
+ Förhållandevis tyst, tyckte inte det behövdes hörselskydd
- Start och stoppknapparna trycker mekaniskt på en brytare, min startknapp har en tendens att glida sidan om brytaren, och då går den inte att starta.
- Drar mycket ström, specad till 2.5kW, skjöt två 10A säkringar när den försökte tugga en krenklyka.
Är den från Jula? Ta det lugnt med vredet, jag och kompisen lyckades pajja ett vred (och senare vredets infästning) när vi körde lite tyngre prylar och bocken självsjönk om vi inte drog åt vredet ordentligt hårt.
Inte idag men igår så fick jag hem en ny (för mig) såg. Hyfsad uppgradering i snickeriet! Nu gäller det bara att städa och möblera om så man kan provsåga lite.
Inte idag men igår så fick jag hem en ny (för mig) såg. Hyfsad uppgradering i snickeriet! Nu gäller det bara att städa och möblera om så man kan provsåga lite.
Stabil uppgradering!
Den där nya verkar sjukt smidig..bara att fälla ihop och rulla bort när man är klar?
Jag försökte vara rolig i mitt inlägg Bara förutsatte att altendorfen är den nya och att Makitan(?) på infälld bild är den gamla.
Även jag har lite konstig humor och skrattade åt inlägget. Om jag inte blandar ihop folk nu så har väl dessutom den gamla Makita sågen synts i ett antal filmer så skämtet borde funka.
Även jag har lite konstig humor och skrattade åt inlägget. Om jag inte blandar ihop folk nu så har väl dessutom den gamla Makita sågen synts i ett antal filmer så skämtet borde funka.
Haha, ja ni gissar helt rätt Altendorf är den nya, även om den är äldre... tror jag måste jobba på min tydlighet
Japp, några filmer har det blivit och fler är på gång så snart syns den nya "in action".