Byggahus.se
Någon som har använt sig av sådana som på bilden hemma? Skulle vilja höra någon som har erfarenhet av dessa.. ska ju fungera enligt beskrivning att lägga direkt emot väggen. stockholm.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

L
Alla hål med galler i duschen fungerar , det är fallet mot dom som är viktigt , skulle nog ha några centimeter mellan vägg och brunn , för städning

T
Riktigt väggnära var ju inte brunnen på bilden:cool:

Nä man ser att det är någon cm ifrån, dock står det i beskrivningen att man ska sätta emot väggen. Tänkte om det fanns någon som hade en som kunde dela lite erfarenheter :)

Jag har precis köpt 2 sådana till vårt badrum, tycker deras beskrivning är lite luddig på placering. Men till slut såg jag att dom hade olika brunn för tätskift samt utan folie tätskikt. Därav olika mått ifrån vägg. Jag knåpar lite hur jag skall gjuta in dom och få dom helt i lod åt alla håll. Bara trycka ner dom i betongen känns sådär. skulle gärna vilja förankra dom lite innan.

Dela gärna med dig om valet blir på dessa.

Det gör jag isåfall :) Ska åka in och kika på det lite irl nu i veckan först tänkte jag innan jag bestämmer mig!

Det namn som står i trådens rubrik verkar inte finnas i listan över godkända brunnar för montering nära vägg.

Kolla så att du väljer en som är godkänd, och tänk som sagt på att kombinationen, just den brunnen och just det tätskikt du väljer skall vara godkänt. Blücher verkar heta trio eller waterline om den skall vara godkänd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.