Det är sant men just att det tar så lång tid gör det "icke trovärt". Många som handlad på nätet tolkar Trustpilot-loggan som något man bara har om man sköter sig. Att sedan gå in och läsa alla omdömena, där många inte ens är skrivna efter man fått varan, är inte heller särskilt bra. Att Swedmart under minst 1 år lockade kunder med presentkort och rabatter om man röstade på dem på Trustpilot direkt efter köpet är inte heller så seriöst. När folk sedan blev förbannade när dom inte fått det dom skulle etc så okynnesanmälde Swedmart inläggen på Trustpilot och påstod alla möjliga saker. Mitt eget inlägg påstod dom hänvisade till en konkurrent. Det tog Trustpilot över 1 månad att hantera detta och för att se att det inte alls stämde. Redan där skulle dom helt kopplat bort Swedmart.
Jag köpte en duschpanel från dem som skulle vara exklusiv och i glas. Visserligen var den i glas på fronten men sidorna var i enkel plast som var fastskruvade med fyra skruvar (2 uppe och 2 nere) som inte följde någon symmetri. Skruvarna var dessutom inte rostfria så med andra ord så skulle de rosta efter ett tag och plasten skulle bli missfärgad. Kändes inte så exklusivt för mig. Så fort jag såg detta så returnerade jag produkten och tyvärr så var jag ändå tvungen att betala för frakten för leveransen och returen fastän jag påpekade att produktbeskrivningen inte stämde.