Byggahus.se
Fixade patinan på kubben i dag och avslutade med linolja.

IMG_7118.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_7112.JPG
Skapa konto

IMG_7110.JPG
Skapa konto

Nu återstår att tillverka lite verktyg. Först på tur står ett mothåll som jag tänkte göra av en kula från en dragkrok :D.

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Vardagsrum och 8 till
  • Laddar…
Vilken fröjd för ögat.
Tar du upp beställningar? (Inte för att jag alls behöver ett städ men)

• Gilla
Harald Boye och 2 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Fixade patinan på kubben i dag och avslutade med linolja.
Ohh sweeeet! :strong:
Det blir träfärgat med linolja här; barnen tyckte det blir finare än svart så jag får böja mig.
Nu återstår att tillverka lite verktyg. Först på tur står ett mothåll som jag tänkte göra av en kula från en dragkrok :D.
Det ser jag fram emot att få se! Ska du göra någon "tredje arm"/materialstöd att kunna sätta på städet också?

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
torbeno torbeno skrev:
Vilken fröjd för ögat.
Tar du upp beställningar? (Inte för att jag alls behöver ett städ men)
Jag tar två i så fall. En som prydnad i vardagsrummet!

• Gilla
Skooda och 1 till
  • Laddar…
Tack snälla:D
För att hinna med ordrarna behöver jag i så fall hjälp. Kanske Nanowire vill starta städfirma med mig i så fall?:p

• Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
För att hinna med ordrarna behöver jag i så fall hjälp. Kanske Nanowire vill starta städfirma med mig i så fall?:p
Då får man RUT-avdrag vid inköp?

• Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Japp, RälsUtanTåg :geek:

• Gilla
Othahaiti och 2 till
  • Laddar…
Hahaha, Björ&nanowires Städ AB; Björn städar rälsen och jag städslar dom på ekkubbar:strong::strong:. Går att få i valfri färg som är svart :cool:
Fantastiskt förslag, jag är på!

Redigerat:
  • Gilla
Torpare Harald och 1 till
  • Laddar…
Hoppas få det färdigt nu i helgen. Mallar lite för fastsättningen. Byter jag pappret mot plattjärn kan det nog bli bra.
IMG_0123.JPG
Skapa konto

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Ähh! Kör på papper vetja!

Jag tror verkligen inte på att gänga maskingänga i ändträ. Kan du inte få in någon typ av sargsprint? Troligen måste du göra egna sargsprintar i så grov dimension, men lite smedarbete klarar du ju av!

Så tror jag också. Av bilden att döma verkar det dock bli träfrallor.

Lostmoose Lostmoose skrev:
Ähh! Kör på papper vetja!
Isåfall kan han ju lika gärna ta en svart bred tejp eller varför inte silvertejp. Den kommer att "glänsa" fint mot städet.....

• Gilla
Lostmoose
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Hoppas få det färdigt nu i helgen. Mallar lite för fastsättningen. Byter jag pappret mot plattjärn kan det nog bli bra.
[bild]
Skall du använda de där skruvarna så får du vara noggrann och förborrade ordentligt i ändträt annars är nog risken stor att det spricker.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
Ser i tråden att skrot för den ena kan vara guld för den andra. Tittade runt lite i båtklubbens skrothög.
IMG_0471.JPG
Skapa konto

Enmetersbitar. Regeln är att det en medlem lägger i skroten behöver man inte fråga innan man tar till sina egna projekt.
När högen blir för stor tar vi hem hem en container, fyller och säljer. Om en ickemedlem behöver en bit skrot till ett roligt hobbyprojekt är det rimligt att släppa en sådan för några paket kaffe :).

Skicka PM

Mvh Findus

• Gilla
Dammi och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.