Jag har länge försökt hitta nåt vettigt till frugan att ha sina symaskiner på. Tidigare har vi haft ett fräsigt bord med svängda former, vilket säkert var snyggt i katalogen men inte speciellt praktiskt. Att hitta nåt som e lagom långt, lagom smart, lagom stabilt och dimensionerat för en fattig löntagare visade sig olätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så jag valde att bygga ett skrivbord av låga köksunderskåp från Ikea med en 38 mm bänkskiva från samma leverantör. Jag sågade bort noten för bakstycket på hurtsarna innan jag skruvade ihop dem. Skruvade sen dit en melaminbelagd skiva från Byggmax som sammanhängande bakstycke för båda hurtsarna. I utrymmet mellan hurtsarna satte jag ett par möbelvinklar mot bänkskivan för att stabilisera det hela. De första benen jag monterade var Ikeas egna Capita, men efter att ha lagt ganska mycket tid på att kapa dem till rätt längd och montera dem insåg jag att de inte riktigt är lämpade för en möbel som inte sitter fast. Så det fick bli ett gäng från Habo istället.
Skarpt öga andreascarlsson. De va frugans idé med kryddförvaringen till trådrullar. Nu har vi kompletterat dörrar och lådor med Ikea Blankett handtag. Inte så snygga, men det räcker att sträcka sig till kanten av lådan för att öppna. Nu ska vi försöka få till nåt bättre i förvaringsväg(g), istället för elfahyllorna.