Byggahus.se
S
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Just dukkaboard vet jag inte men den typen av skiva finns hos många återförsäljare av material inom kakelbranschen...
då skall man ju inte länka till ett matrial man inte vet mycket om. eller hur?

SBH skrev:
då skall man ju inte länka till ett matrial man inte vet mycket om. eller hur?
Vad är ditt problem egentligen ?

Jag länkade för att visa materialet och behöver väl inte ha koll på vilka som är återförsäljare av det...

Finns ju mängder av sådana lättskivor men detta namnet var det första jag kom att tänka på...
Både Tebo och Jackon finns också men inte fan vet jag vem som säljer de heller vilket jag anser kan kvitta i sammanhanget !

Jisses... har du aktier i något gipsföretag

S
Vad är ditt problem egentligen ?

Jag länkade för att visa materialet och behöver väl inte ha koll på vilka som är återförsäljare av det...

Finns ju mängder av sådana lättskivor men detta namnet var det första jag kom att tänka på...
Både Tebo och Jackon finns också men inte fan vet jag vem som säljer de heller vilket jag anser kan kvitta i sammanhanget !

Jisses... har du aktier i något gipsföretag
problem? vill bara du länkar till godkända matrial.

S
många här behöver ledstänger till ett korrekt matrial direkt. inte till liknande matrial

SBH skrev:
problem? vill bara du länkar till godkända matrial.
Dessa lättskivor är väl godkända för annars hade de ju inte sålts som detta...

S
Dessa lättskivor är väl godkända för annars hade de ju inte sålts som detta...
alla skivor har inte godkänts

S
trollar inte. tycker du bara ska komma med bra information

SBH skrev:
trollar inte. tycker du bara ska komma med bra information
Tycker jag har tillfört bra mycket mer än dig, framförallt i denna tråden...

S
Tycker jag har tillfört bra mycket mer än dig, framförallt i denna tråden...
jag tycker om dig också. kram

tycker ni båda Sbh (främst) och Paul kan lägga ner.
Ni ska alltid tjaffsa och möta k.k längd i allainlägg och spela viktiga.

Det finns inget krav på att skivorna ska vara godkända idag. Idag får du igen (bkr ändrar sig hela tiden) använda vanligt kartongkläddgips i badrum. Idag får du med andra ord använa "vanlig" gips i badrummet.
MEN.... det är ändå föreslagsvis fördelaktigt att använda våtrumsskiva även om det inte behövs.
Självklart ska då tätskikt användas.
Skall inte tätskikt användas så är det såklart betongstrukna skivor man använder.

Använd er tid till att ge goda förslag istället för att hålla på o mäta k.k i era inlägg.
Skärpning.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Krav på att de ska vara godkända för våtrum finns det men man har från Bkr lagt ansvaret på tillverkarna genom och säga att "skivorna som används ska vara godkända av tillverkarna" så om man går in och kollar en tillverkares dokument så ska det egentligen stå att de är godkända för våtrum vilket det nog sällan står i dessa.

Jag mäter inte mig på något sätt utan kom bara med tips om annat material som jag personligen anser bättre för ändamålet än gips då den är mer lättarbetad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.