När det bråkade för mycket så sågade jag av den och drog fiberslangen från andra hållet. Matade på fiberslangen i den nya pem-slangen och skarvade ihop dom..
Tog lite tid men man fick vara noga att fiberslangen inte veckar sig etc så jag monterade upp en IP kamera ( bild2 ) medan jag drog andra änden
Inser nu att pem slangen kommer upp lite för långt från husväggen :/
Snart blir iaf att ta hem en minigrävare och gräva ner grejorna
Har inte gjort många knop på morgonen, slutade 03.00, småtrött, på gränsen till grinig, tar en morgonkaffe ute mellan växthusen, humlan håller mig sällskap.
Snart på bättre humör.
Omplanteringar står på agendan idag, samt tippen, laga ett tak, utfodra ungarna......
Börjar jobbet igen 15.30, skönt med vila då....
Insektslockande blommor, bondbönorna blommar, några blandade gurkor, alltid lika kul i början av säsongen.
Det är förvisso roligt senare också, men då måste det skyndas att ta tillvara på allt, första året som vi verkligen planerat in, sprider ut skörden, så den blir klar vid (helst) olika tidpunkter.
Svetsat ihop och flätat en spalje av pilslanor. Lite av pilen har legat sedan i höstas och resten är färsk, så därav skillnaden i fägen på övre delen. Med tiden blir den nog jämnfärgad. Sedan ska vi plantera lite klematis och jasmin som får klättra på den också.
Svetsat ihop och flätat en spalje av pilslanor. Lite av pilen har legat sedan i höstas och resten är färsk, så därav skillnaden i fägen på övre delen. Med tiden blir den nog jämnfärgad. Sedan ska vi plantera lite klematis och jasmin som får klättra på den också.
Ser jättefint ut. Räknas detta som spaljé? (Och är därmed bygglovsbefriat?)
Det såg fint ut men undrar bara varför inte överkanten är i våg? Eller är det bara jag som ser snett?
Inte idag men häromdagen - planterat fyra Hosta `Francé´ tillsammans med några stubbar och stenar. Jag har ett stort överskott av Hosta (de måste delas regelbundet) och försöker hitta på planteringar som inte nödvändigtvis behöver vara rabatter - jag gillar asymmetri i trädgården.
Inte idag men häromdagen - planterat fyra Hosta `Francé´ tillsammans med några stubbar och stenar. Jag har ett stort överskott av Hosta (de måste delas regelbundet) och försöker hitta på planteringar som inte nödvändigtvis behöver vara rabatter - jag gillar asymmetri i trädgården.
Ja, de är nog bland de mest användbara växter som man kan ha i en trädgård. I våras gjorde jag i ordning en egen plats för mini- hostorna. De riktiga miniatyrerna är endast några cm höga och de platsar inte i blandade planteringar, de försvinner bland andra växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och en bild av giganten i sammanhanget H. `Empress Wu´
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och en medelstor representant för släktet H. `Orange Marmalade´
Min ek har dött :/ Blev uppäten, förmodligen av något rådjur eller liknande, jag var för slö med att köpa skyddsnät.... Hände redan förra veckan faktiskt.
Sambon köpte en trädgårdsbänk annars, ena pojken som poserar: