Byggahus.se
Bara en idé :) Tror jag hade något liknande fel ifjol där dioden indikerade OK men slingan gav för svag signal. Justerade slingan och roboten fungerade igen.Här har snön knappt försvunnit så har inte sett hur det fugerar i år.
Testkör med en kabelbit innan du öppnar roboten, jag satsar ändå på fel på slingan :)

Hej alla,

Igår va jag hemma hos Veikko och hämtade min nya Supoman SPM 14-340 eller 14-320 som den tydligen heter nu. Jag antar att det är klippbredden som 340 och 320 står för....

Satte igång den en timma igår kväll, och det var inga problem att komma igång i alla fall.

Detta ska bli riktigt spännande!

Har nu kört några dagar och är nöjd, men igår så ville klipparen inte starta. Den backade ur från laddstationen, vände ut mot gräsmattan och startade klippmotorn men stängde sedan av klippmotorn och gick hem till laddstationen igen. Samma sak om jag körde områdesklippning. Maskinen gick till sitt område, vände ut från tråden, startade klippmotorn, men stängde direkt avklippmotorn och gick hem.
Det hade precis regnat och gräsmattan var lite blöt. Är det en regnsensor?? Jag försökte leta efter den men kunde inte hitta den.
Idag startade klipparen som den skulle igen!

• Gilla
grymmeoffe
  • Laddar…
Låter som regnsensorn. På min 14-340 sitter den i svackan bredvid gångjärnen till luckan. Två små "kabelstumpar" som precis sticker ut genom plasten.
sketch-1464937192340.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är det någon som vet hur man STÄNGER AV områdesklippning?

Avmarkera alla dagar i klipptidmenyn

Enligt manualen så ska man kunna välja mellan vilka tider den ska klippa om man inte har igång områdesprogrammeringen, men den inställningen har jag aldrig sett. Inte heller när man avmarkerade alla dagar kom den inställningen fram :(

Nä, så har jag aldrig kört. Använder 2 områden själv (0 minuter på område 3). Men du kan välja att bara använda ett område och ställa in 0 minuter på område 2 och 3.Då kan du styra vilka dagar och hur länge du vill klippa på område 1 som då är hela gräsmattan.

Ja, så får det bli... Kör två områden nu, 250 minuter på varje område. Får se om det är lagom.

När klipparen har larmat. T.ex för över 45 graders lutning. Är det enda sättet att stänga av klipparen och bära den till linan för att starta om den, eller finns det något knep att starta den på plats?

Hej!
Mitt första inlägg :)

Tänkte försöka väcka liv i tråden då jag är nyfiken på denna modell. Skulle vara mycket intressant och trevligt att höra erfarenheter/utvärderingar. Vet inte om det kanske är ett bra tecken att denna tråd "dött", kan det vara för att roboten fungerat bra? :)

Det ska ju nu ha kommit en "NY 14-320", någon som erfarenhet av denna?

Har även en fråga angående wifi, finns det på någon av modellerna från Supoman? Det står nämligen:
"Easy to use, the mower could controlled by remote control and smartphone. Select different language and make an appointment on the LCD screen."
på denna sida: http://www.chinasuperman.net/Features/i=11&comContentId=11.html

Finns även en "CC150":
http://www.chinasuperman.net/products_detail/productId=35.html
Hur tror ni att den skulle stå sig mot 14-320? Den enda skillnaden jag kan hitta är att 14-320 ska klara större lutning.

(har även postat samma frågor på supomannen-forumet, får jag några svar där så skriver jag dessa här)

Mvh Dompan

Jag har förra årets modell och är nöjd.
Skruvarna till drivmotorer har skruvat loss sig så motorerna börjar snurra och snuttrar in sig i sladdar. Detta är det enda "felet" jag har råkat ut för. Men maskinen är otroligt lättmekad så det va inga problem att rätta till och sätta loctight på skruvarna.

Irriterande funktioner som att man måste ställa klipparen på tråden för att starta den och att laddblecken inte ger kontakt alltid skall vara fixat till årets modell.

Min far har beställt en så om några veckor ska vi se hur mycket bättre den har blivit .

• Gilla
-Dompan-
  • Laddar…
Tack Bosen!

Skulle vara väldigt kul att höra hur du uppfattar din fars klippare :)
Det är fortfarande 8-10veckors leverans som gäller?

Som jag förstår det så är det 2-3 veckors leveranstid (enligt min far).
Veikko är inte jätteduktig på att uppdatera sin hemsida. Men han är väldigt trevlig. Jag var och hämtade min klippare hos honom när jag köpte den för ett år sedan.

Bosen skrev:
Som jag förstår det så är det 2-3 veckors leveranstid (enligt min far).
Veikko är inte jätteduktig på att uppdatera sin hemsida. Men han är väldigt trevlig. Jag var och hämtade min klippare hos honom när jag köpte den för ett år sedan.
Ok, det låter ju bättre.
Nej jag kan tänka mig att han har ganska fullt upp som det är. Måste ändå ge honom en eloge för sitt engagemang 👍🏼

Har du koll på om det är Wi-Fi på dessa modeller?

Det är förberett för wi-fi, men finns inte med i programvaran.
Men i ärlighetens namn, vad ska du ha det till?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.