961 läst · 5 svar
961 läst
5 svar
Konsumentverket vill få ordning och reda inom fastighetsmäkleriet
På konsumentens sida
· 2 938 inlägg
Många konsumenter tycker att frågor som rör fastighetsmäklartjänster är problematiska och komplicerade, men det vill Konsumentverket ändra på.
Du kan läsa artikeln här: Konsumentverket vill få ordning och reda inom fastighetsmäkleriet
Du kan läsa artikeln här: Konsumentverket vill få ordning och reda inom fastighetsmäkleriet
"Myndigheten har även förslag rörande bostadsmarknaden generellt sett. Exempelvis vill man att det införs ett bostadsrättsregister där man som köpare direkt kan se om det finns några skulder förknippade med fastigheten man avser köpa."
Perfekt register för att öka utbytet utav lagfartskapningar ... :eek:
Perfekt register för att öka utbytet utav lagfartskapningar ... :eek:
Medlem
· Västerbotten
· 895 inlägg
Hur kan man kapa lagfarter genom ett register över eventuella skulder på en bostad?

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 500 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 500 inlägg
Oops. 
[pudel]
Tänkte inte på att det stod om bostadsrätter, och så var jag sen för snabb i tanken och på tangentbordet.
Glöm det jag skrev, åtminstone så länge det inte pratas om ett register över belåningen på egnahem, dvs egna fastigheter.
[/pudel]
[pudel]
Tänkte inte på att det stod om bostadsrätter, och så var jag sen för snabb i tanken och på tangentbordet.
Glöm det jag skrev, åtminstone så länge det inte pratas om ett register över belåningen på egnahem, dvs egna fastigheter.
[/pudel]
Liknande trådar
-
Hjälp! Köpt min första villa och får inte upp temperaturen!
Värmepumpar -
Hur ska man tänka här? Grannen vill bygga ett attefallshus 60cm från vår fasad
Bygglov -
Vi vill skaffa en badtunna/spanad, som hybrid, för 8 personer. Vad ska vi tänka på, vad rekommenderar ni?
Pool -
Ordförande i vägförening vill bestämma över vår fastighet
Juridik -
Jag vill få bygglov för ett hus som saknar tomt.
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design