Vipporten i videon var ju genial i sin enkelhet. Den har fått mig att börja fundera på en ny konstruktion på stugan igen, är nog inne på min fjärde modell (inklusive när den körde in genom förrådsväggen).
Den modell jag gjorde i höstas är mer lik "jordraketen"s hus, men det har ju ingen vipport... :-/
Nu är garaget klart till gräsklipparen
Porten styrs trådlöst med z-wave och inställningarna görs i samma system som belysningen i huset via app eller PC. Bara att fixa svart sladd till jalusikassetten och när det blir varmare ska hela garaget ställas in under altanen där laddstationen stått tidigare.
Nu är garaget klart till gräsklipparen
Porten styrs trådlöst med z-wave och inställningarna görs i samma system som belysningen i huset via app eller PC. Bara att fixa svart sladd till jalusikassetten och när det blir varmare ska hela garaget ställas in under altanen där laddstationen stått tidigare.
Jag har den "gamla" modellen. 796E. Den backar och vänder sig åt vänster, men den missar ändå hörnet på huset och de få gånger den har träffat så gör den som vanligt när den åker på ett hinder.