Byggahus.se
Ska i dagarna i förskaffa en husqarna automover till sommarens gräsklippning.

Funderingen jag har, går ut på att förra ägaren av huset hade en robotgräsklippare, en stiga tror jag det va, iaf, med andra ord ligger det ju "avgränsningskabel runt hela mattan å dylikt som det behöver, klarar jag mig med andra ord med denna, för det lär ju vara samma/funka med min nya husqarna oxå? Det skulle spara en del tid å pengar att slippa köpa ny å lägga, finns annat roligt att lägga pengar på när man kommer från lägenhet till hus så att säga....

Henke8201 skrev:
Ska i dagarna i förskaffa en husqarna automover till sommarens gräsklippning.

Funderingen jag har, går ut på att förra ägaren av huset hade en robotgräsklippare, en stiga tror jag det va, iaf, med andra ord ligger det ju "avgränsningskabel runt hela mattan å dylikt som det behöver, klarar jag mig med andra ord med denna, för det lär ju vara samma/funka med min nya husqarna oxå? Det skulle spara en del tid å pengar att slippa köpa ny å lägga, finns annat roligt att lägga pengar på när man kommer från lägenhet till hus så att säga....
Kan nog funka men du behöver komplettera med guidekabel som används till en Husqvarna/Gardena.

• Gilla
mg765
  • Laddar…
Max R70 skrev:
Kan nog funka men du behöver komplettera med guidekabel som används till en Husqvarna/Gardena.
Det är väl inte tvunget att ha guidekabel om inte tomten är "krånglig"?

Oavsett tomt skulle jag tro att det är och föredra.

Normalt sett fungerar det fint att återanvända befintlig slinga. Det finns en inställning på Husqvarnan hur långt över tråden den ska gå. Du kan behöva justera den uppåt eller neråt för att optimera.

Nackdelen med att återanvända slingan är att om det skarvats någonstans så är risken att när/om det släpper där så vet du inte var du ska börja leta. Förhoppningsvis har gamla ägaren dokumenterat eller kommer ihåg var skarvarna finns.

Jag skulle också rekommendera att dra en guideslinga. Inte ett absolut måste men klart rekommenderat. Risken för spårbildning blir eliminerad och du optimerar också tiden den laddar och klipper.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.