Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Är det inte risk att det blir jäkligt halt, med fallskador som följd?
Får man fråga vad för tjocklek på glaset du valt?
Med vänlig hälsning,
Niklas
Med vänlig hälsning,
Niklas
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Tror gör man i kyrkan.
Och där är det inga glasgolv!
Och där är det inga glasgolv!
Medlem
· Västerbottens län
· 17 785 inlägg
Jodå, det finns lagt över fornlämningar/gamla gravar.
Protte
Protte
Det är 34mm, valet är gjort utifrån dimensionering för offentliga miljöer, så det bör vara ordentlig säkerhetsmarginal. Modellen tunnare var 28mm. Jag upplever det inte halt, kanske om det är blött men inte annars.
Snyggt.
Lite förvånad över tjockleken bara. Jag gjorde något liknande, för att få in mer ljus i en tidigare lite skum del av huset. Glasleverantören dimensionerade till 350 kg/m² och det blev 20 mm säkerhetsglas, som jag svetsade en vinkelprofilram till. Med den och gummilisten kom jag bra i jämnhöjd med mitt golv, som är 27 mm "panneau 3-pli". (vet inte riktigt hur vi säger det på svenska.)
Här i dyrlandet Schweiz så gav jag dryga 400 chf dvs 400*7 (då)=2800 sek för 0,7x2,8 m.
Lite förvånad över tjockleken bara. Jag gjorde något liknande, för att få in mer ljus i en tidigare lite skum del av huset. Glasleverantören dimensionerade till 350 kg/m² och det blev 20 mm säkerhetsglas, som jag svetsade en vinkelprofilram till. Med den och gummilisten kom jag bra i jämnhöjd med mitt golv, som är 27 mm "panneau 3-pli". (vet inte riktigt hur vi säger det på svenska.)
Här i dyrlandet Schweiz så gav jag dryga 400 chf dvs 400*7 (då)=2800 sek för 0,7x2,8 m.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Det säger ju allt, låter tryggt