1 331 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Här bor de i "hus utan sladd"
På konsumentens sida
· 2 940 inlägg
Huset i Venngarn är varken kopplat till V/A- eller elnätet, samtidigt som det producerar mer el än det förbrukar.
Du kan läsa artikeln här: Här bor de i "hus utan sladd"
Du kan läsa artikeln här: Här bor de i "hus utan sladd"
Roligt att någon vill experimentera för lösningar som kan bli en del av framtiden.
Hoppas att erfarenheterna blir ordentligt dokumenterade så de kan bli allmängods.
Hoppas att erfarenheterna blir ordentligt dokumenterade så de kan bli allmängods.
Grundstött
· Halland
· 28 365 inlägg
Mkt intressant.
Det vore naturligtvis ännu intressantare om alla tekniska data kunde presenteras. Alla olika system inkl själva huset (konstruktion).
Vilka utrustningar som används etc.
Erfarenheter av hur det fungerar, vad som fungerar bra och vad som inte gör det etc.
Det vore naturligtvis ännu intressantare om alla tekniska data kunde presenteras. Alla olika system inkl själva huset (konstruktion).
Vilka utrustningar som används etc.
Erfarenheter av hur det fungerar, vad som fungerar bra och vad som inte gör det etc.
Eftersom de producerar el med pelletsdriven sterlingmotor misstänker jag att de inte producerar mer än de behöver (varför skulle man göra det?) Så jag misstänker att de snarare handlar om produktionskapacitet.
Kanske dags för en elbil?
Kanske dags för en elbil?
Liknande trådar
-
Vad borde jag göra här?
Hemma hos -
Nyligen bytt tak, från ruttet / dåligt spåntak till tät bördning, nu har det börjat komma mögel på brädorna i kattvindarna
Tak & Vind -
Diskmaskinen har börjat ”dricka” glansmedel
Vitvaror -
Kan den här innerväggen tas bort?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur långt borde en llvp räcka här? (är vår kass)
Värmepumpar