Byggahus.se
Ja så tror jag också att det är.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ska nog ringa Nilfisk på måndag och fråga, säljarna ute i butik verkar inte ha den kollen och det står inte på deras hemsida vad jag kunnat hitta.

Eftersom det varit prat om både nilfisk Aero och nilfisk multi så blir jag nyfiken på vad skillnaden mellan dessa två modellserier egentligen är. Någon som vet? Känns som om de överlappar varandra rätt mycket

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Ja, det är min känsla också. Spontant ser aeron lite mer robust ut?

Möjligt. Äger aeron men har inte känns på multin något. Bilden på lådan till aeron ska nog föreställa en yrkesman så det kanske talar för det i så fall :)

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Sådär nu har jag äntligen packat upp och börjat använda min Nilfisk AERO 26-21 PC som jag köpte på mellandagsrean.
Nytt hus med omtapetsering så första uppdraget blev tapetludd och spackeldamm, men aj aj aj..jag får så mycket stötar av den så är i princip livrädd när man suger.
Både från metalröret och sedan på plasten vid kopplingen mellan slang och rör - riktigt obehagligt.
Min gamla Jula 500:- maskin har aldrig gjort så - hur tusan ska man lösa detta? Bara jag som har bekymret på den maskinen? Borde väl inte vara fel på mitt exemplar eller? Verkar vara ett generellt vanligt problem med dammsugare i vissa miljöer, men som sagt så gjorde den gamla aldrig så.
Nu är den gamla bara körd i gamla huset och i princip alltid till jordat uttag (om den nu ens hade jordad propp). Nilfisken är än så länge bara körd ojordat.

Agorazo skrev:
Tillägg till min förra post: en sak som är negativ med aeron skulle ju vara att det inte är ngn fördröjning när du använder eluttaget, dvs dammsugaren stannar samtidigt som sågen. Finns inte heller någon förvaring till tillbehören förutom en påse som lossnar hela tiden (hur är tanken att den ska sitta egentligen??).
Men man kan väl sätta tillbehören på platsspetasrna bredvid påsen? Får inte du stötar? MIn blir statisk som tusan.

Är det inte för många tillbehör? Får kolla på det helt enkelt. När påsen följde med tänkte jag helt enkelt inte på att inte använda den :D

Någon stöt har det nog varit men inget som du beskriver. Har också bara kört den i ojordat uttag... Kopplat den till diverse maskiner samt slipat Spackel med mirka abranet.

Intressant.
Jag har just pratat med Nilfisk's support och enligt dem så har alla dammsugare i Aero-serien frånslagsfördröjning som har ett eluttag.

Oj! Intressant, det måste jag undersöka. Vet att jag tänkte på det första gången jag körde med den "Jaha, just det, fördröjning glömde jag ju kolla om den hade"

Ja, gör gärna det. Hovrar över köpknappen nu, men det känns(nåja, frun tycker....) som 26-2L-2PC var i dyraste laget.

Tjejen på supporten svarade inte med en gång utan ville kolla först för säkerhets skull och ringde sedan tillbaka så det kändes som ett korrekt svar. Men live-test säger ju mer :)

IMG_20170207_195541.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Var ute och kopplade in ett verktyg bara för att vara säker; ingen fördröjning på denna modell! Antingen har nilfisk inte koll på sina grejer eller så är det något fel på mitt ex!

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Försökte nu ta reda på om 26-21 ska ha fördröjning men det framgår inte på någon av Aero modellerna. Letade både på nilfisk hemsida men också på ex bygghemma men det nämns inte någonstans. Märkligt.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Agorazo skrev:
Letade både på nilfisk hemsida men också på ex bygghemma men det nämns inte någonstans. Märkligt.
Det var precis det jag sa till kundtjänsten också, uppenbarligen har ju iaf två av modellerna i Aero serien det. Får ringa igen och kolla varför de inte har koll.

INgen fördröjning på min 26-21a heller

• Gilla
Agorazo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.