131 338 läst · 361 svar
131k läst
361 svar
Vettig grovdammsugare till rimliga pengar ?
Eftersom det varit prat om både nilfisk Aero och nilfisk multi så blir jag nyfiken på vad skillnaden mellan dessa två modellserier egentligen är. Någon som vet? Känns som om de överlappar varandra rätt mycket
Sådär nu har jag äntligen packat upp och börjat använda min Nilfisk AERO 26-21 PC som jag köpte på mellandagsrean.
Nytt hus med omtapetsering så första uppdraget blev tapetludd och spackeldamm, men aj aj aj..jag får så mycket stötar av den så är i princip livrädd när man suger.
Både från metalröret och sedan på plasten vid kopplingen mellan slang och rör - riktigt obehagligt.
Min gamla Jula 500:- maskin har aldrig gjort så - hur tusan ska man lösa detta? Bara jag som har bekymret på den maskinen? Borde väl inte vara fel på mitt exemplar eller? Verkar vara ett generellt vanligt problem med dammsugare i vissa miljöer, men som sagt så gjorde den gamla aldrig så.
Nu är den gamla bara körd i gamla huset och i princip alltid till jordat uttag (om den nu ens hade jordad propp). Nilfisken är än så länge bara körd ojordat.
Nytt hus med omtapetsering så första uppdraget blev tapetludd och spackeldamm, men aj aj aj..jag får så mycket stötar av den så är i princip livrädd när man suger.
Både från metalröret och sedan på plasten vid kopplingen mellan slang och rör - riktigt obehagligt.
Min gamla Jula 500:- maskin har aldrig gjort så - hur tusan ska man lösa detta? Bara jag som har bekymret på den maskinen? Borde väl inte vara fel på mitt exemplar eller? Verkar vara ett generellt vanligt problem med dammsugare i vissa miljöer, men som sagt så gjorde den gamla aldrig så.
Nu är den gamla bara körd i gamla huset och i princip alltid till jordat uttag (om den nu ens hade jordad propp). Nilfisken är än så länge bara körd ojordat.
Men man kan väl sätta tillbehören på platsspetasrna bredvid påsen? Får inte du stötar? MIn blir statisk som tusan.Agorazo skrev:Tillägg till min förra post: en sak som är negativ med aeron skulle ju vara att det inte är ngn fördröjning när du använder eluttaget, dvs dammsugaren stannar samtidigt som sågen. Finns inte heller någon förvaring till tillbehören förutom en påse som lossnar hela tiden (hur är tanken att den ska sitta egentligen??).
Är det inte för många tillbehör? Får kolla på det helt enkelt. När påsen följde med tänkte jag helt enkelt inte på att inte använda den
Någon stöt har det nog varit men inget som du beskriver. Har också bara kört den i ojordat uttag... Kopplat den till diverse maskiner samt slipat Spackel med mirka abranet.
Någon stöt har det nog varit men inget som du beskriver. Har också bara kört den i ojordat uttag... Kopplat den till diverse maskiner samt slipat Spackel med mirka abranet.
Ja, gör gärna det. Hovrar över köpknappen nu, men det känns(nåja, frun tycker....) som 26-2L-2PC var i dyraste laget.
Tjejen på supporten svarade inte med en gång utan ville kolla först för säkerhets skull och ringde sedan tillbaka så det kändes som ett korrekt svar. Men live-test säger ju mer
Tjejen på supporten svarade inte med en gång utan ville kolla först för säkerhets skull och ringde sedan tillbaka så det kändes som ett korrekt svar. Men live-test säger ju mer

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var ute och kopplade in ett verktyg bara för att vara säker; ingen fördröjning på denna modell! Antingen har nilfisk inte koll på sina grejer eller så är det något fel på mitt ex!