Byggahus.se
Blaxtar skrev:
Sätt larmet i installatörsläge så bryr den sig inte om att sabotagekontakterna utlöser :)
Man kan göra så också, men då får man inte ha hörselskydd på sig inomhus. :)
 
Men grannsämjan i kåken behålls ;-)
 
RilleRock
pezlin skrev:
Ja=ja, jag har en katt eller Ja=ja, jag har satt på husdjurslinser? :)
Ja man bör sätta husdjurslins som begränsar synfältet nedåt från detektorn :)
Men som sagt rör den sig där den inte skall på bord, hyllor etc som kommer detektorn att lösa ändå.
 
Blaxtar skrev:
Sätt larmet i installatörsläge så bryr den sig inte om att sabotagekontakterna utlöser :)
Detta funkade!

Någon som vet vilka batterier som sitter i Visonic SR-740 PG2 (utomhussiren)? Enligt specifikationen (http://www.visonic.com/Data/Uploads/SR_740_PG2_Data_Sheet_English.pdf) så ska det vara fyra stycken batterier och om det är de jag googlat fram så är det ju galet dyrt.
 
Någon som har tips på var i UK jag kan köpa vattenlarm som passar till ett UK larm?
 
Någon som använder sig av nya appen Visonic Go som kan hjälpa mig?

Jag kan logga in i appen men den ansluter aldrig till min central. Det lyser bara rött upp i hörnet och står "Ansluter".

Är det någon inställning man måste göra i själva Larmcentral för att det ska fungera?
Screenshot_20161223-163741.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag använder visonic-appen och den fungerar väl helt ok. Tar en liten stund innan den ansluter dock. Har du provat att skicka kommandot att ansluta? Jag vet även att säkra larm som jag har behövde aktivera funktionen för appen för att det skulle fungera ordentligt. Men kan du logga in så pass som du gjort borde det ju funka...
 
boltis skrev:
Jag använder visonic-appen och den fungerar väl helt ok. Tar en liten stund innan den ansluter dock. Har du provat att skicka kommandot att ansluta? Jag vet även att säkra larm som jag har behövde aktivera funktionen för appen för att det skulle fungera ordentligt. Men kan du logga in så pass som du gjort borde det ju funka...


Screenshot_2016-12-23-22-34-57.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
boltis skrev:
Har du provat att skicka kommandot att ansluta?.
Hur menar du nu?

Jag loggar bara in i appen med min kod (samma som till larmpanelen).
 
Screenshot_2016-12-23-23-06-40.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Där typ. Då skickar du ett sms tror jag till enheten om att ansluta. Jag behlver inte göra det längre då det sköter sig själv men innan fick jag göra det ibland.
 
boltis skrev:
Där typ. Då skickar du ett sms tror jag till enheten om att ansluta. Jag behlver inte göra det längre då det sköter sig själv men innan fick jag göra det ibland.
Okej, så har det aldrig sett ut för mig. Det står alltid "Ansluter" direkt när jag loggar in i appen.
Tack i alla fall!
 
uffejansson skrev:
Hmmm......tack för svaret men....

Jag anger "Sektionstypen" (zone) till "Utgång/Ingång 1/2" helt ok med fördröjning vid "Borta".....men i "Hemma"-läget skall det inte vara fördröjning om man vill ha ett bra skalskydd.

Frågan är om det går att komma runt det problemet........Jag vill alltså konfigurera magnetkontakten på entrédörren med två olika sektionstyper beroende på läge "Hemma" / "Borta".

- "Utgång/Ingång 1/2" vid läge "Borta" d.v.s. fördröjning på larm
- "Skal" vid läge "Hemma" d.v.s. omedelbart larm

Någon som har en lösning på detta.......borde väl vara en vanlig/användbar funktion :|
Som av slump råkade jag se att man kan välja skalskydd utan inpasseringsfördröjning när man slår på skalskyddet i visonicgo appen. Inte testat, men ser ut att vara precis dett du söker.
 
Har fått problem att "GPRS är offline". Fick en varning idag på morgonen att den var offline. Provade köra diagnostik tre gånger och första fick jag "GPRS anslutningsfel" men de två efterföljande gångerna var det OK. Dock så när jag åkt hem ifrån så kollade jag via appen och då hade jag varning igen, "GPRS är offline". Är det GPRS som inte får anslutning med servern eller är det nå fel mellan moderkortet och GPRS kortet när man får detta fel?
Har även en internät modul installerad och den ger ingen varning.
Appen kopplar upp och ner hela tiden mot centralen så det verkar som att den anslutning bara kör via GPRS och inte via mitt fiber.
Några ideer?
 
Fick tag på leverantören, troligen slut pengar på sim-kortet som ger detta felmeddelande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.