Ja=ja, jag har en katt eller Ja=ja, jag har satt på husdjurslinser?
Ja man bör sätta husdjurslins som begränsar synfältet nedåt från detektorn
Men som sagt rör den sig där den inte skall på bord, hyllor etc som kommer detektorn att lösa ändå.
Någon som kopplat "egna" brandvarnare till larmet? Går det att använda den trådade ingången eller en dörrkontakt med extra ingång och konfigurera som 24h ingång brand?
Jag använder visonic-appen och den fungerar väl helt ok. Tar en liten stund innan den ansluter dock. Har du provat att skicka kommandot att ansluta? Jag vet även att säkra larm som jag har behövde aktivera funktionen för appen för att det skulle fungera ordentligt. Men kan du logga in så pass som du gjort borde det ju funka...
Jag använder visonic-appen och den fungerar väl helt ok. Tar en liten stund innan den ansluter dock. Har du provat att skicka kommandot att ansluta? Jag vet även att säkra larm som jag har behövde aktivera funktionen för appen för att det skulle fungera ordentligt. Men kan du logga in så pass som du gjort borde det ju funka...
Där typ. Då skickar du ett sms tror jag till enheten om att ansluta. Jag behlver inte göra det längre då det sköter sig själv men innan fick jag göra det ibland.
Där typ. Då skickar du ett sms tror jag till enheten om att ansluta. Jag behlver inte göra det längre då det sköter sig själv men innan fick jag göra det ibland.
Okej, så har det aldrig sett ut för mig. Det står alltid "Ansluter" direkt när jag loggar in i appen.
Tack i alla fall!
Jag anger "Sektionstypen" (zone) till "Utgång/Ingång 1/2" helt ok med fördröjning vid "Borta".....men i "Hemma"-läget skall det inte vara fördröjning om man vill ha ett bra skalskydd.
Frågan är om det går att komma runt det problemet........Jag vill alltså konfigurera magnetkontakten på entrédörren med två olika sektionstyper beroende på läge "Hemma" / "Borta".
- "Utgång/Ingång 1/2" vid läge "Borta" d.v.s. fördröjning på larm
- "Skal" vid läge "Hemma" d.v.s. omedelbart larm
Någon som har en lösning på detta.......borde väl vara en vanlig/användbar funktion :|
Som av slump råkade jag se att man kan välja skalskydd utan inpasseringsfördröjning när man slår på skalskyddet i visonicgo appen. Inte testat, men ser ut att vara precis dett du söker.
Har fått problem att "GPRS är offline". Fick en varning idag på morgonen att den var offline. Provade köra diagnostik tre gånger och första fick jag "GPRS anslutningsfel" men de två efterföljande gångerna var det OK. Dock så när jag åkt hem ifrån så kollade jag via appen och då hade jag varning igen, "GPRS är offline". Är det GPRS som inte får anslutning med servern eller är det nå fel mellan moderkortet och GPRS kortet när man får detta fel?
Har även en internät modul installerad och den ger ingen varning.
Appen kopplar upp och ner hela tiden mot centralen så det verkar som att den anslutning bara kör via GPRS och inte via mitt fiber.
Några ideer?