52 890 läst · 66 svar
53k läst
66 svar
Testrapport: Kap- och gersågen Bosch GCM 8 SDE
Herregud...Byggarolle skrev:Vilken såg ska man välja sjl eller sde , trodde jag skulle få svar här i ett test av sde .
Tyvärr har testaren i detta test gämfört med en helt annan såg ja ni hörde rätt en helt annan såg .
Han har testat sågen mot en gammal Bosch varför ? Ja säg det helt sanslöst bort kastade pengar av byggahus .
Och sen fattar inte vederbörande varför han skulle gämföra Bosch sde mot sjl ?
Förlåt men hur kan man inte fatta det .
Det är väl klart att sågen ska visa om den är värd att köpa gämfört mot föregångaren .
Föregångaren är sjl hur kan denna testare missat det .
Och sen klaga på att den är flexigare än en såg som inte är det minsta lik den han testade .
Visade detta test för en som jobbar på Bosch och han garvade i typ 10 min .
Ja detta test hjälper tyvärr inga köpare när dom är ute efter en ny kap .
Kan du inte bara jämföra själv mellan detta test och testet med SJL? Ska väll inte vara så svårt..
Vaknat på fel sida?Byggarolle skrev:Vilken såg ska man välja sjl eller sde , trodde jag skulle få svar här i ett test av sde .
Tyvärr har testaren i detta test gämfört med en helt annan såg ja ni hörde rätt en helt annan såg .
Han har testat sågen mot en gammal Bosch varför ? Ja säg det helt sanslöst bort kastade pengar av byggahus .
Och sen fattar inte vederbörande varför han skulle gämföra Bosch sde mot sjl ?
Förlåt men hur kan man inte fatta det .
Det är väl klart att sågen ska visa om den är värd att köpa gämfört mot föregångaren .
Föregångaren är sjl hur kan denna testare missat det .
Och sen klaga på att den är flexigare än en såg som inte är det minsta lik den han testade .
Visade detta test för en som jobbar på Bosch och han garvade i typ 10 min .
Ja detta test hjälper tyvärr inga köpare när dom är ute efter en ny kap .
När de sökte efter testare av denna produkt(vilket de mottog av Bosch för recension) var de inget krav på att äga SJL modellen, så att tycka recensionen/skrivbenten är dålig p.g.a det har jag noll förståelse för. Detta är en privatperson som har testat och lagt ned tid på, långt över vad byggahus.se krävde.
Klart detta test hjälper köpare, ett stort problem med de billigare kap/ger sågarna är att de gärna flexar så fort de har gejdrar, mao svårt att använda till fin snickeri.
SJL säljs fortfarande och kommer göra detta under en längre tid.
Stort tack till mattiasp för recensionen! Har haft funderingar på att byta ut min 8S men känner inte att lull-lullet på den nya överväger fördelarna mot robustheten, dammupptagningen och mobiliteten i min nuvarande såg, uppriktigt sagt väldigt besviken på Bosch.
Visst hade det varit roligt att läsa en jämförelse mellan varje 8" sågmodell som finns på marknaden men att ställa den mot "originalet" känns ändå helt rätt, 8S är kanske den vanligaste sågen bland medlemmarna på forumet. Köper man dessutom en poffsgersåg så förväntar man sig att behålla den många år o inte byta ut den så fort en ny bokstavskombination kommer ut.
Att då gå på och hacka på matthasp som ställt upp på sin fritid och gjort ett fantastiskt test känns ju bara hur lågt som helst!
Visst hade det varit roligt att läsa en jämförelse mellan varje 8" sågmodell som finns på marknaden men att ställa den mot "originalet" känns ändå helt rätt, 8S är kanske den vanligaste sågen bland medlemmarna på forumet. Köper man dessutom en poffsgersåg så förväntar man sig att behålla den många år o inte byta ut den så fort en ny bokstavskombination kommer ut.
Att då gå på och hacka på matthasp som ställt upp på sin fritid och gjort ett fantastiskt test känns ju bara hur lågt som helst!
Mattias. Somna om.
Gnällpelle är en tomte som inte vet vad han pratar om och som Fredrik påpekat sitter man mest och skrattar åt hur någon kan göra ett så korkat inlägg.
Ser fram emot nästa test från dig, oavsett vad du väljer att jämföra med, eller om du helt enkelt väljer att följa instruktionen och inte jämföra med något alls.
Gnällpelle är en tomte som inte vet vad han pratar om och som Fredrik påpekat sitter man mest och skrattar åt hur någon kan göra ett så korkat inlägg.
Ser fram emot nästa test från dig, oavsett vad du väljer att jämföra med, eller om du helt enkelt väljer att följa instruktionen och inte jämföra med något alls.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 514 inlägg
Känns som någon är ledsen att han inte fick uppdraget att testa sågen.
Nog det mest väl genomförda testerna genom tiderna. Kan ju definitivt inte jämföras med tester i exempelvis Vi i Villa, Gör det själv, DMH eller liknande tidningar som är rena skojtesterna.
Liknande trådar
-
Fylla ut hål i skåp-botten, hur?
Kök -
Kap- & gersåg - Klinga ej parallell med glidrörelse
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Hur monterar man kap- och gersågen rätt på sågbordet? Är ju helt fel just nu.
Övrigt Off Topic -
Vilken kap- och gersåg för bygge av altan?
Altan & Uteplats -
Bästa kap- /gersågen under 1500kr
Verktyg, Maskiner & Fordon