10 090 läst · 66 svar
10k läst
66 svar
Var försiktig med vem du lånar ut nyckeln till
- Status
- Tråden är låst och går ej att kommentera.
Fast det innebär ju att vi inte kan rekommendera hantverkare heller eftersom det inte finns en "dom" som säger att de är bra.detta handlar om hur människor uppfattar saker olika. Kritiskt granskande är bra att ha!
MissAnpassad skrev:Fast i tråden ifråga (som denna artikel skrevs pga), så läggs företagets namn ut där många skriver att denne vill jobba svart, att denne är oärlig osv. Hur är det inte att peka ut någon? Tror ni att alla som eventuellt ska använda hans tjänster inte vet hur en dator fungerar? Tror ni att alla resonerar logiskt och inser att det inte finns minsta indikation på att anklagelserna är sanningsenliga? Tror ni att det inte kan påverka hans företag negativt?
Ska det verkligen vara okej på denna sajt att i "vi värnar om konsumenten"-snamn att svartlista företag utan domar eller förelägganden? För hur är det att stå på konsumentens sida när även bra företag ges dåligt rykte? Hur ska man då kunna sålla bland företagen man funderar på att anlita?
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Jag vill bara informera om att konsumenter får berätta om sina erfarenheter av företag utan att det kan anses som förtal. Det är personnamn man inte får nämna eftersom det skulle kunna leda till att en person känner sig förtalad. Ett företag kan inte förtalas.
Vi har också en glasburk med mynt och sedlar i ståendes i hallen, direkt innanför dörren. Det är inte att för att testa någon.thomasx skrev:
Den reagerade jag också på, som jag uppfattat det så har svenska hantverkare över lag en högre standard beroende på tuffare utbildning. Men jag kan ha fel.Snål-Jocke skrev:
Och är allt "by the book" så är moral inget du bryr dig om? "erfarenheterna i det här fallet var ju rent skitsnack. Jag besöker inte bara detta forumet, hänger även på en del bildito, och när rent skitsnack mot en firma kommer utan att det finns grund, så brukar det åka väck ganska omgående. Tänk ett varv till, det finns ingen nytta för forumet att ogrundat hjälpa till att kapa företag.Marlen Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Den här diskussionen kommer inte längre och jag stänger därför tråden.
Syftet med artikeln var att göra nyblivna husägare och personer som inte är vana vid att anlita hantverkare uppmärksamma på vad som gäller om du lånar ut din nyckel till hantverkaren. Detta med anledning av att vissa hantverkare kräver att få nyckel, annars tar de inte jobbet. Är du osäker på om du litar på hantverkaren som kräver nyckel och fri tillgång till ditt hus, välj hellre en annan som du litar på och som låter dig vara hemma när de utför jobbet.
Syftet med artikeln var att göra nyblivna husägare och personer som inte är vana vid att anlita hantverkare uppmärksamma på vad som gäller om du lånar ut din nyckel till hantverkaren. Detta med anledning av att vissa hantverkare kräver att få nyckel, annars tar de inte jobbet. Är du osäker på om du litar på hantverkaren som kräver nyckel och fri tillgång till ditt hus, välj hellre en annan som du litar på och som låter dig vara hemma när de utför jobbet.
Administrator
· Skåne
· 7 618 inlägg
Oops 
Liknande trådar
-
Rost i radiatorsystem. Hur försiktig ska man vara med nytt vatten?
Värme allmänt -
Köper eller lånar Tormek TT-50 svarvverktyg för scouternas slipsten
Köpes, Hyres & Bytes -
Var försiktig med elgrillen i sommar
Artikelkommentarer -
Försiktigt stigande huspriser första kvartalet
Artikelkommentarer -
Hantverkare lånar vatten till vårt nybygge utan att fråga/avtalat
Juridik