Byggahus.se
Forumet på Byggahus.se är av och för konsumenter, så även delforum Robotgräsklippare. Jobbar man på ett företag som tjänar pengar på att sälja en typ av Robotgräsklippare ska man inte diskutera här, vi betackar oss för dold reklam. Vi vill ju ha hög kvalitet på inläggen, att den som säger att en klippare är bra eller dålig verkligen tycker det och inte säger det bara för att tjäna pengar.

Dold reklam blir det också om ett företag ser att du diskuterar positivt om en robotgräsklippare och därför ger dig en till skänks, så att du ska fortsätta berömma dem och smutskasta deras konkurrenter. När vi upptäcker sådant ofog leder det till avstängning från forumet.

Jag har fått anmälningar om medlemmar som är misstänkta för att vara knutna till företag alt. vara sponsrade och kommer att kontakta dem för utredning.

• Gilla
mike hammer och 15 till
  • Laddar…
Det var verkligen på tiden. Nivån kan bitvis vara lägre än dagis. Med diverse mer eller mindre osanna påstående och allmän smutskastning åt alla håll å kanter.

• Gilla
mike hammer
  • Laddar…
Man får hålla sin egen port sopad också. I vart fall vara konsekvent. Jag har tidigare i PM med dig förklarat mina avsikter vilket då var ok. Jag har heller inte blivit kontaktad ang reklam denna gången men väl fått en varning från Opimaza där en stekspade har klippt ihop diverse inlägg från mig och fått det till att jag är otrevlig. Som sagt, den varningen tar jag inte när jag ger svar på tal till ett troll.

Men åter till ämnet, vara konsekvent och uppskatta när någon tar sig tid att hjälpa andra. Eller bara tillåta frågor, inte svaren.

Det går bra att komma krypande när det skall skrivas artikel för att få ihop något vettigt till er hemsida. https://www.byggahus.se/tomt/vad-kostar-robotgrasklippare Det går bra att själva skicka reklam-muta i posten i form av byggahus-Tshirt för att man är så aktiv i forumet. Sen i nästa andetag skall det varnas på i mina ögon lösa grunder samt börja viftas med att om man är köpt av företag.

Jag kan gissa vilken användare detta gäller och gissar jag rätt så har NI FEL. Men det är kanske viktigare att städa forumet än att fråga om varför?

Det lär nog inte ta många sekunder innan detta också blir bortstädat, men det är min åsikt som jag står för.

Redigerat av moderator:
  • Gilla
knauer
  • Laddar…
Det är bra att detta uppdagas och sköts!
Tack Marlen!

Diskussioner om moderering tar vi via pm.

• Gilla
legion och 1 till
  • Laddar…
Ojsan, bäst att lägga ner helt då :/

• Gilla
LsaiboT
  • Laddar…
Nonkan skrev:
Ojsan, bäst att lägga ner helt då :/
Tycker jag inte! För i sånafall blir vi minst två. Det är iallafall i mina ögon en väldig skillnad på att komma med goda råd och tips på felsökning jämfört med att sprida propaganda.

Då blir vi minst tre. Och det är ju inte direkt någon nyhet för ansvariga.

" Jobbar man på ett företag som tjänar pengar på att sälja en typ av Robotgräsklippare ska man inte diskutera här...."

Nu är ni väll ändå ute och seglar!?

I vissa forumtrådar är det underbart att ha med någon "som jobbar med att sälja Robotgräsklippare". Om ni bara viste hur mycket hjälp vi fått av tex: "boltis", så skulle ni aldrig skriva den idiotiska meningen "som jobbar med att sälja....".

Vad jag har sett, så har boltis alltid varit saklig och aldrig talat illa om någon konkurrentmaskin! Om han slutar skriva på forumet, så finns det i alla fall en forumtråd som tappar expertiskunskap och saklig, trovärdig hjälp på problem! Och i förlängningen även forumbesökare, då kvaliteten på svaren kommer att sjunka!

Dra inte alla "som jobbar med att sälja..." över en kam, se för fn till att de som ger forumet hög kvalitet stannar kvar!

• Gilla
Solari och 15 till
  • Laddar…
Man tackar för dom fina orden. Det värmer.

Det är ju som så att jag säljer flera varumärken. Inte bara ett. Och jag har ingen avsikt att göra "reklam" för något av dem utan försöker bistå med hjälp till dom som efterfrågar det gällande de produkter som jag anser att jag har rätt bra koll på.

Likaså nonkan tex. Samma sak. Kompetent med bra och framförallt tålmodiga svar och utan att göra reklam för något speciellt. Inte vad jag reagerat på ivf. ;)

Att jag jobbar med det jag gör är inte heller någon överraskning för de som administrerar sidan. Detta förklarade jag för många år sedan (2012 om jag inte missminner mig) i samband med att jag blev ombedd att göra en artikel här på sidan gällande robotgräsklippare. Vilket då var helt ok eftersom jag inte representerar ett märke.

Jag tror inte heller att det är detta som är grundproblemet. Ska man försvara Marlen och övriga så tror jag att det beror på att ett fåtal aktivt försökt göra reklam för sina produkter medan vi andra kanske försöker ge generella svar och lösningar eller hur man ska förklara det. Jag tror inte att det gör något att vi är här på sidan, så länge vi inte aktivt försöker sälja in våra märken och maskiner. Även fast det kanske kan bli ganska tydligt vilka märken vi jobbar mest med.

• Gilla
maxmsm och 4 till
  • Laddar…
Ja, vi har ju diskuterat det Boltis och jag tycker att det är OK och litar på att du är saklig.

Jag kanske borde ha formulerat mig annorlunda.

Tycker att det är skillnad på om man jobbar på marknadsavdelningen på ett företags huvudkontor och är utskickad för att få ett varumärke att synas oftare och framställas i bättre dager. Det märks när en sådan användare dyker upp. Det är sådana reklammakare vi inte vill ha.

Om man jobbar med maskinerna av någon anledning, men inte har procent på att det säljs fler och inte har ett uppdrag från företaget att skriva positivt om varumärket utan diskuterar helt privat, då tycker jag att det är OK. Det brukar skina igenom vilken typ av användare vi har att göra med.

Hänger ni med?

• Gilla
quick och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson skrev:
Hänger ni med?
Nej och jag har svarat på ditt PM. Jag kliver av här eftersom ni helt blundar för kritik och kör erat eget rejs. Hjälp skall ni ha när det passar er men i övrigt är det tydligen väggen. Trollen vinner. Vi som tillför Fakta och tips tröttnar.

Detta lär du också stryka eftersom det blir lite jobbigt för dig och ditt fläckfria forum.

Tycker det är synd att du(Henke2) inte vill hjälpa längre då du hjälpt många här, undertecknad inkluderad.
Orsaken vet jag inte fullt ut men en del har man ju kunnat ana sig till här.
Kan tycka att det är synd att den diskussionen tagits bakom lykta dörrar då den är av allmänintresse.

• Gilla
Preben Bogeballe
  • Laddar…
Jag tycker det är bra att det granskas och gärna lite hårdare nypor. Jag baserar mycket för mina inköp på just åsikter och skriverier på konsumentforum och framförallt här, där jag kan vara rätt trygg med att det är få "köpta" som skriver.
Nu har jag inte satt mig in i de olika användarna men jag tycker en hårdare moderering är bra!

• Gilla
ghoti och 1 till
  • Laddar…
Vill försvara moderatorerna här, med reservation för att jag inte vet vad som sker bakom kulisserna.

Det står faktiskt bara i OP att vissa användare ska kontaktas för utredning. Ingen nämnd, ingen åtgärd är vidtagen, ingen är fälld. Inlägget har snarare tonen av att man har identifierat ett problem som i förlängningen kan påverka forumets trovärdighet och att man tar det på allvar.

Dra det på lagom stora växlar. Låt processen ha sin gång. Det ligger i forumägarens eget intresse att behålla de seriösa användarna, glöm inte det!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.